O mie de clienti IMM afectati de efectele pandemiei de coronavirus au apelat la solutiile oferite de Raiffeisen
solutii criza immsolutii criza pandemiecriza economica pandemiesprijin clienti banci
Raiffeisen Bank urmareste sa-si adapteze produsele, serviciile si consultanta la perioada unica generata de efectele pandemiei de Covid19 si de starea de urgenta.
Cele mai importante schimbari sunt accelerarea procesului de digitalizare si adaptarea rapida la situatiile prin care trec clientii.
"Oferim solutii dezvoltate intern, pe baza dialogului permanent cu firmele din portofoliu, dar si adaptate la noutatile legislative", a declarat Raluca Nicolescu, director Aria IMM la Raiffeisen Bank.
Banca Bank a ajutat, intre 16 martie si 16 aprilie, peste 1.000 de clienti IMM, care au intampinat greutati semnificative in contextul pandemiei de coronavirus.
Masurile luate pentru clienti sunt amanarea ratelor la credite si prelungirea pe o perioada de la 3 la 12 luni a liniilor de credit scadente in perioada imediat urmatoare.
Totodata, banca a simplificat, in timp record, fluxurile interne si documentatia necesara, astfel incat aceste modificari sa poata fi implementate cu un efort minim din partea clientului, iar o parte dintre clienti sa beneficieze de prelungiri ale perioadei, fara sa fie necesar sa se deplaseze la banca.
Banca ofera informatii detaliate pe site-ul sau cu privire la masurile prevazute in OUG 37/2020 si un formular dedicat pentru preluarea solicitarilor de suspendare a ratelor de credit. In continuare, sunt in lucru formalitatile de participare a bancii la programul IMM INVEST.
Dincolo de masurile luate, banca pune la dispozitie clientilor IMM si o pagina dedicata, cu informatii de actualitate in contextul COVID-19 si sfaturi despre cum pot folosi serviciile digitale ale bancii pentru a-si gestiona afacerea de acasa https://www.raiffeisen.ro/imm/.
Pana la 30 aprilie, banca acorda pentru clientii sai, persoane juridice comercianti, comision zero pentru platile la POS-uri, incurajand platile electronice care ofera cea mai buna siguranta a tranzactiilor din punct de vedere social.
De asemenea, banca a luat temporar decizia transmiterii cardurilor comerciale de debit sau de credit business, prin curier, la adresa de corespondenta sau la adresa de domiciliu a utilizatorului de card.
Tot pentru aceasta perioada, banca ofera serviciul de depozitare/primire in custodie a biletelor la ordin cu termen de incasare de maxim 120 zile, fara comision.
Raiffeisen Bank a creditat, in 2019, peste 13.300 de antreprenori, iar 4.800 dintre ei au beneficiat de imprumuturi prin programe dedicate de la institutii financiare internationale.