Numarul de cereri de conciliere a romanilor cu bancile s-a triplat
activitate csalbcereri csalbconciliere bancistergere credite
In urma negocierilor purtate cu bancile, prin intermediul CSALB, 252 de romani au gasit o solutie, in primele noua luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, fata de 25, in aceeasi perioada din 2017.
Numarul romanilor care au apelat la CSALB a crescut cu 140%, in primele 9 luni, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 1.580. Dintre acestia, 862 au depus la CSALB cereri conforme.
Citeste si:
BNR prelungeste cu inca o saptamana limitarea gradului de indatorare la credite la 45%, respectiv 40% din venituri
Numarul cererilor este de 3,2 ori mai mare fata de perioada similara a anului trecut. Acest lucru arata ca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a devenit o optiune pentru tot mai multi romani care isi cauta rezolvarea neintelegerilor pe care le au cu institutiile financiare
"Dupa primele noua luni, am reusit sa inregistram cateva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite si 250 de dosare solutionate, ceea ce demonstreaza o crestere certa a activitatii CSALB si, implicit, un grad de constientizare si de interes tot mai mari, la nivelul cetateanului, in ceea ce priveste solutionarea pe cale amiabila a conflictelor cu bancile", a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
Din totalul dosarelor solutionate in primele noua luni, 90% au fost incheiate cu hotarare, adica solutia propusa de conciliator a fost acceptata de ambele parti si doar 10% prin incheiere, adica cel putin una dintre parti nu a acceptat solutia propusa.
Restul dosarelor constituite se afla in faza de analiza, fapt care arata si ca institutiile de credit devin mai deschise, pe masura ce incep sa inteleaga beneficiile concilierii.
Spre exemplu, in iunie, un consumator din Dolj a cerut bancii micsorarea ratei lunare si a perioadei de rambursare. El a obtinut stergerea integrala a datoriei de 20.000 de euro si inchiderea creditului.
De asemenea, in trimestrul al treilea, a fost inregistrata o crestere de 34% a numarului de dosare solutionate, evolutie influentata si de lansarea, in luna iulie, a aplicatiei online prin care consumatorii pot transmite cererile catre CSALB. Aplicatia reduce timpul de procesare a documentelor de la o zi, la o ora
Din numarul total de cereri conforme primite in perioada ianuarie-septembrie (862), 134 au fost formulate prin intermediul aplicatiei de pe site-ul CSALB.
Aplicatia lansata de CSALB permite incarcarea tuturor documentelor scanate direct pe site-ul institutiei, ceea ce reduce timpul de procesare la aproximativ o ora, fata de o zi, prin mijloace clasice.
CSALB este o entitate europeana, infiintata dupa transpunerea in legislatia romaneasca a Directivei 11/2013 a Comisiei Europene.
Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: daca au popriri asupra sumelor exceptate de la executare; situatii legate de bani alocati prin programe finantate din fonduri europene; plati eronate sau probleme cu transferurile bancare; desfiintari de depozite inainte de scadenta sau alte probleme legate de depozitele bancare; situatii referitoare la asigurari financiar-bancare sau la cardurile de credit.