Tinand cont de contextul economic actual pe care il traversam de mai bine de doi ani, un numar tot mai mare de oameni ajung sa se regaseasca pe lista cu rau platnici a Biroului de Credite, dorindu-si stergerea din acest registru. Daca si tu te regasesti in aceasta situatie deloc placuta, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii!
In primul rand, trebuie stiut faptul ca orice inregistrare in acest registru, efectuata cu respectarea reglementarilor in domeniu, va ramane in baza de date timp de patru ani, indiferent daca restanta a fost achitata intre timp. Tocmai din acest motiv, Centrul de Solutionare a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), entitate de interes public care se ocupa cu solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, recomanda persoanelor care intampina o astfel de problema sa se adreseze direct bancilor sau IFN-urilor pentru solicitarile care vizeaza Biroul de Credite, evitand astfel intermediarii.
Incepand cu anul 2019 si pana in ziua de astazi, CSALB remarca o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credite. Lucrurile sunt insa ceva mai complicate in acest caz, solutionarea unor cereri de acest fel neputand fi realizata printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, asa cum se intampla spre exemplu in cazul unei proceduri de conciliere.
Tot ceea ce poate face CSALB in acest caz este sa trimita o cerere catre banca sau IFN-ul in cauza prin care sa solicite verificarea corectitudinii inregistrarii consumatorului in baza de date a Biroului de Credite. Marea majoritate a cererilor referitoare la radierea din Biroul de Credite sunt respinse de banci si de IFN-uri, fiind clasate.
Restul cererilor sunt solutionate amiabil, decizia de stergere a inregistrarii apartinand comerciantilor. Cererile catre CSALB referitoare la radierea din Biroul de Credite au succes in acele cazuri in care in urma verificarilor se constata ca inregistrarea in registru a fost facuta in mod eronat de catre banca sau IFN.
CSALB recomanda consumatorilor sa arate mai multa prudenta fata de acei intermediari care promit sau care garanteaza succesul radierii acestor inregistrari din Biroul de Credite. O asemenea garantie nu poate exista in conditiile in care banca este singura care poate dispune stergerea unei persoane din Biroul de Credite, si asta doar in conditiile in care se constata o eroare operationala.
DE INTERES. ANAF iti urmareste Facebook-ul si te miroase imediat daca ascunzi bani de stat: cum esti filat online de Fisc, fara sa-ti dai seama
Ultimele NOUTATI
Declaratia Unica 2025. Calcule CAS si CASS pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente
Venituri PASIVE 2025. Ce sunt ETF-urile si cum functioneaza?
Partenerii nostri
Care sunt plafoanele pentru platile in numerar in anul 2025? Specialistii explica
Angajarea persoanelor cu dizabilitati - demersuri necesare, in 2025
Neplata drepturilor salariale. Rolul si limitele competentei Inspectiei Muncii
Expert contabil cu microintreprindere: Ce trebuie sa stiti despre veniturile cumulate?
Ordinul de compensare: CE reprezinta si CUM se sting datoriilor intre doua societati
Suspendarea activitatii la ONRC: Atentie la obligatia transmiterii fisierului SAF-T!
Te-ar putea interesa si