MasterCard vrea sa identifice modul in care este influentata experienta de cumparare a europenilor
mastercardtop app indexcumparaturi
La World Retail Congress, MasterCard a anuntat inceperea unui clasament pan-european unic, denumit MasterCard Mobile Top App Index, care va realiza o harta a tuturor aplicatiilor mobile de cumparaturi, disponibile in Europa. Clasamentul isi propune sa descopere cele mai bune aplicatii mobile de cumparaturi de pe diferite piete europene si sa arate cum adopta consumatorii aceste tehnologii mobile.
Cele mai bune aplicatii mobile de cumparaturi din Europa, din cadrul a 20 de categorii diferite, vor fi anuntate la Mobile World Congress, in martie, 2015.
Clasamentul va evalua toate aplicatiile mobile din 36 de piete europene. O echipa de experti din cadrul MasterCard, in stransa colaborare cu dr. Carsten Sorensen, profesor asociat (lector) in Inovatii Digitale la Scoala de Stiinte Economice si Politice din Londra, va evalua aplicatiile.
Potrivit lui Sorensen, "diversitatea aplicatiilor disponibile pentru smartphone schimba fundamental modul in care oamenii se gandesc la responsabilitatile lor, iar relatia apropiata a acestora cu smartphone-urile personale creeaza cererea pentru aplicatii inovatoare, de inalta calitate.
Cum cumparaturile reprezinta unul dintre lucrurile pe care le facem zilnic, clasamentul MasterCard Top App are potentialul de a ajuta consumatorii sa gaseasca acea aplicatie de cumparaturi de care au nevoie si, totodata, va actiona ca un catalizator pentru intreaga industrie".
Inainte de lansarea MasterCard Mobile Top App Index, a fost realizat un studiu legat de opinia consumatorilor despre modul in care folosesc in prezent aplicatiile mobile pentru cumparaturi.
Mai mult de jumatate dintre europenii care utilizeaza un smartphone au deja aplicatii de cumparaturi descarcate pe telefoane, 56% dintre acestia folosindu-le in mod regulat. 38% dintre utilizatorii europeni de smartphone spun ca intentioneaza sa utilizeze aplicatii mobile pentru a face cumparaturi, in urmatoarele 12 luni.
Cele mai populare aplicatii de cumparaturi sunt acelea care permit reincarcarea cartelelor telefonice si ajuta utilizatorii sa selecteze si sa achizitioneze diferite continuturi media.
Cumpararea obiectelor de imbracaminte si a cosmeticelor sau a biletelor pentru activitati de divertisment devine, de asemenea, populara.
In timp ce siguranta ramane principala neliniste a cumparatorilor de pe dispozitive mobile, studiul a relevant ca, in situatia in care consumatorii ar crede ca realizarea cumparaturilor prin aplicatii i-ar ajuta sa economiseasca bani sau sa evite neplaceri, 60% dintre acestia ar face bucurosi cumparaturi prin aplicatii mobile mai des.
"Suntem constienti ca o buna parte a cumparaturilor sunt deja facute de pe telefonul mobil. Exista aplicatii geniale ale multor comercianti din Europa, totusi, este foarte dificil sa le urmaresti pe cele mai bune, din cauza pietelor si a limbilor diferite.
Sunt convins ca pana la momentul in care vom finaliza clasamentul, in martie 2015, vom reusi sa identificam cele mai inovatoare aplicatii de cumparaturi din Europa si observatii valoroase despre piata aplicatiilor mobile de cumparaturi", a declarat Chris Kangas, Head of Contactless Payments, MasterCard Europe.