Conform studiului, unul din zece pasageri a pierdut un autobuz pentru ca nu a avut banii potriviti sau pentru ca statea la coada la bilet. Pentru utilizatorii tehnologiei de plata contactless PayPass, aceasta problema este de domeniul trecutului, fapt cu atat mai semnificativ, cu cat 30% dintre calatoriile cu autobuzul la Londra sunt inca facute prin achizitionarea de bilete de hartie, cu numerar.
Pasagerii au acum posibilitatea sa-si achite calatoriile cu un card contactless MasterCard sau Maestro, in loc sa caute maruntis prin buzunare sau sa se asigure ca au cardul Oyster incarcat. Navetistii care folosesc PayPass vor plati aceeasi suma ca pentru biletele „pay-as-you-go”, nu ca pentru biletul mai scump, ce poate fi cumparat cu numerar.
Tehnologia contactless este introdusa in reteaua de autobuze a Londrei, ceea ce inseamna ca navetistii isi pot plati biletul direct cu cardul bancar, mai degraba decat sa-si cumpere in prealabil un bilet sau sa-si incarce cardul Oyster.
Marion King, Directorul MasterCard pentru Marea Britanie si Irlanda a declarat: „Multi navetisti pierd timp pretios in timp ce stau la coada la bilete sau isi alimenteaza cardul Oyster. Din acest moment, cand TfL accepta MasterCard® PayPass, puteti sa sariti peste aceasta etapa. Nu trebuie sa va faceti probleme daca va uitati cardul Oyster acasa, pentru ca puteti plati cu cardul dvs. PayPass sau, de anul viitor, cu telefonul mobil. Aceasta este o etapa importanta catre o lume care sa depaseasca barierele numerarului si in care oamenii au mai multe ocazii sa foloseasca platile contactless.”
Acest nou mod de plata vine si in sprijinul pasagerilor care pierdeau banii incarcati pe un card Oyster care le era ulterior furat, se deteriora sau pe care il pierdeau. Chiar daca numerarul poate fi recuperat de pe cardurile inregistrate, cifrele publicate de Transport for London (TfL) arata ca aproape 30 de milioane de lire au ramas necheltuiti pe cardurile Oyster din aprilie 2009 pana in 2010.
Pana in prezent, au fost emise peste 55 de milioane de carduri Oyster de catre compania Transport for London, dar numai 8 milioane dintre acestea sunt folosite constant, in fiecare luna. Avand calatori care platesc cu cardurile bacare, TfL va face economii de costuri semnificative in procesul de ticketing, bani care vor putea fi reinvestiti in reteaua de transport.
MasterCard are un parteneriat traditional cu TfL si cu alte organizatii de transport din toata lumea. Acesta include acordul semnat in 2010, prin care MasterCard a sponsorizat portofelele electronice Oyster, ceea ce a permis finantarea unor imbunatatiri in reteaua de transport londonez. Cardurile si dispozitivele MasterCard PayPass sunt acceptate in aproximativ 550.000 de locatii ale comerciantilor si in 48 de tari.
In jur de 36.000 de oameni calatoresc zilnic cu autobuzul si descopera ca au un credit insuficient pentru o calatorie pe cardul lor Oyster PAYG. Folosind cardul de plata, acesti clienti vor putea sa isi continue calatoria, iar pretul biletului sa fie debitat direct de pe cardul lor.
Anul trecut aproximativ 500 de pasageri pe zi s-au urcat in autobuz fara bani potriviti pentru biletul lor (si li s-a permis sa calatoreasca cu o notificare de bilet neplatit si sa achite mai tarziu). In loc sa caute suma exacta, clientii acestia
vor putea sa plateasca biletul prin tehnologia contactless si sa-si continue calatoria.
Navetistii care platesc cu un card de debit contactless, de debit, credit sau preplatit vor achita acelasi pret ca posesorii de carduri Oyster (o calatorie dus: £1.35 (2012) si £1.40 (2013). Comparativ, pretul la plata in numerar, pentru o calatorie dus: este de £1.40 (2012) si £1.40 (2013).