Lovitura dura pentru Revolut. Cum a reusit sa piarda 200 de milioane de lire sterline
revolutcompanii tehnologice
Aplicatia bancara digitala Revolut a declarat ca pierderile sale anuale s-au dublat, ajungand la 200 de milioane de lire sterline (278 de milioane de dolari). De vina pentru pierderi ar fi costurile administrative crescute pentru investitiile in mecanisme de control al riscului si al conformitatii, transmite Reuters.
Profitul brut a atins anul trecut 123 milioane de lire sterline (170 de milioane de dolari). In acelasi timp, compania raporteaza in continuare pierderile operationale. Primul trimestru al anului 2020 a fost un trimestru deosebit de rau, cu pierderi operationale ajustate de 55 milioane de lire sterline ( 76 milioane de dolari).
Costurile administrative au crescut de la 125 de milioane de lire sterline in 2019, la 266 de milioane de lire sterline in 2020
De vina pentru aceste pierderi ar fi, la fel ca in cazul multor altor companii tehnologice, costurile administrative pentru investitiile in mecanisme de control al riscului si al conformitatii.
Costurile administrative au crescut de la 125 de milioane de lire sterline in 2019, la 266 de milioane de lire sterline in 2020, au transmis reprezentantii Revolut, depasind cresterea veniturilor, in urma extinderii pe noi piete.
De asemenea, cifrele mai arata ca, in 2020, compania a raportat venituri de 361 milioane de dolari (261 milioane de lire sterline) - aceasta este o crestere de 57% fata de veniturile din 2019 de 229 milioane de dolari (166 milioane de lire sterline).
De la infiintarea sa in 2015,
Revolut a reusit sa convinga 15 milioane de clienti din retail ramana fideli aplicatiei bancare, prin oferirea de servicii precum: curs valutar, carduri de debit si tranzactionarea de actiuni.
Start-up-ul cu sediul la Londra este una dintre cele mai mari povesti de succes din Marea Britanie, scrie presa internationala. Povestea de succes a culminat in 2020 cu solicitarea licentei bancare in SUA.
La sfarsitul anului 2020, Revolut avea 14,5 milioane de clienti personali si 500.000 de companii care foloseau Revolut Business.
"Intrucat circumstantele extraordinare din 2020 au condus tendinta catre managementul financiar digital, am continuat sa inovam pentru clienti pentru a le facilita viata financiara si a accelera utilizarea zilnica. Am lansat 24 de produse noi cu amanuntul si pentru afaceri, ne-am extins in SUA, Japonia si Australia si am lansat servicii bancare in Lituania, imbunatatind in acelasi timp semnificativ profitabilitatea noastra", a declarat fondatorul si CEO Nikolay Storonsky intr-un comunicat.
"Am inceput 2021 cu o afacere mai rezistenta si mai productiva, care ne va imbunatati traiectoria catre o crestere rapida", a mai declarat oficialul.