ING Romania a facut profit de 584 milioane de lei. Banca mama a castigat peste 7 miliarde de euro
profit ing romaniarezultate ing romaniaing group
Finalul anului 2017 a marcat o crestere comerciala solida pentru ING Bank Romania, care a avut venituri totale de 1,433 miliarde de lei, pe fondul cresterii continue a portofoliului de clienti activi care a ajuns la 1,141 de milioane.
Modelul diferit de banking a atras 280.000 de noi clienti. Banca s-a concentrat pe extinderea numarului de clienti cu venituri incasate la ING, acestia totalizand, la 31 decembrie 2017, 713.000, cu 23% mai multi decat in 2016. In categoria clientilor mid-corporate, numarul clientilor s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult fata de 2016.
In 2017, ING Bank Romania s-a situat pe locul 6, in functie de active, in sistemul bancar romanesc.
Profitul brut al bancii s-a ridicat la 584 de milioane de lei, iar profitul net la 493 milioane de lei, in principal datorita unei dezvoltari echilibrate a portofoliului, unui profil de risc bine controlat si a cresterii numarului de clienti.
Excluzand veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa in anul 2016, ING Bank Romania a obtinut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult fata de 2016, in timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane de lei, in 2017, cu 32% mai mare fata de 2016.
Luand in calcul veniturile obtinute din vanzarea actiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut
cu 9%, iar profitul brut cu 3%, ceea ce confirma strategia solida de dezvoltare a ING Romania.
Investitiile in angajati si digitalizare au dus la o sporire a costurilor operationale cu 87 milioane de lei, totalizand 752 milioane de lei, cu 13% mai mari fata de 2016, ca urmare a diversificarii activitatii, a cresterii numarului de angajati si a costurilor de reglementare.
Cu un management al riscului eficient si in contextul cresterii sustinute a portofoliului de credite, costurile de risc inregistrate in 2017 au fost cu 5 milioane de lei mai mari fata de anul anterior, nivelul provizioanelor ajungand la 97 de milioane de lei in total.
Rata creditelor neperformante a continuat sa scada, de la 3,6%, la 3,3%, mult sub media pietei.
Creditarea a crescut per ansamblu cu 21%, in 2017, de la 17,6 miliarde de lei, la 21,2 miliarde, cu o alocare echilibrata intre segmentul de persoane fizice (56%) si companii (44%).
Astfel, cota de piata in creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferinta clara pentru moneda locala, creditele in lei reprezentand 76% din imprumuturile totale. De asemenea, creditarea IMM a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.
In 2017, valoarea depozitelor a crescut in acelasi ritm sustinut, fondurile atrase totalizand 26,8 miliarde de lei, cu 20% mai mult fata de 2016. La finalul anului trecut, cota de piata ING in fonduri atrase era de 8,4%, de la 7,7%.
De asemenea, ING a revenit pe piata romaneasca de capital si s-a inscris ca participant in cadrul Bursei de Valori Bucuresti la finalul anului trecut, din dorinta de a diversifica oferta de produse si solutii de finantare corporative dedicate clientilor sai.
In cadrul acestei strategii, ING a intrat si pe piata de finantare a proiectelor imobiliare si urmareste selectiv oportunitatile din aceasta industrie dinamica.
In ce priveste rezultatele Grupului ING, profitul brut total, in 2017, a crescut cu 2,4%, la 7,199 miliarde de euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%.
Numarul total al clientilor la nivel de ING Group a crescut la 37,4 milioane, in ultimul an, fiind numarul 1 in clasamentul Net Promoter Score in 9 dintre cele 13 tari in care este prezent, inclusiv in Romania.
Per ansamblu, in 2017, s-a inregistrat o crestere neta a imprumuturilor de 26,9 miliarde de euro si o crestere neta de 19 miliarde de euro pe segmentul depozitelor. Cheltuielile operationale au crescut in cel de-al patrulea trimestru, pe masura ce ING a accelerat investitiile in digitalizare.
Citeste si:
Ce profit a facut BCR in 2017