ING Bank Romania a realizat un profit net de 197 milioane de lei, in primul trimestru din 2019
profit ing romaniarezultate ing romaniaing digitaling group
ING Bank Romania pastreaza tendinta ultimilor ani, realizand o crestere atat a bazei de clienti, cat si a activitatii acestora, in contextul unei oferte competitive de produse de creditare si economisire.
In primul trimestru din 2019, baza de clienti activi persoane fizice a crescut cu 141.000, respectiv cu 12% in dinamica anuala, atingand pragul de 1,32 milioane.
Citeste si:
Deficitul de cont curent al Romaniei a depasit 1,2 miliarde de euro. Datoria externa a crescut aproape 400 de milioane de euro
Astfel, numarul clientilor cu venit recurent intr-un cont ING a ajuns la 873.000, cu 17% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In primele trei luni din 2019, profitul brut a fost de 222 milioane de lei, cu 4% mai mult comparativ cu primul trimestru din 2018, in urma unei evolutii pozitive in conditii de piata dificile. In acelasi timp, profitul net al companiei a ajuns la 197 milioane de lei.
Veniturile au crescut cu 16%, la 491 milioane de lei, datorita volumelor de activitate crescute. Costurile operationale au crescut cu 7%, la 221 milioane de lei, influentate, in special, de dinamica costurilor salariale si a costurilor de reglementare.
Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,5%, usor mai ridicata fata de finalul anului trecut, insa semnificativ sub media pietei.
Volumul creditelor acordate a crescut cu 4,6 miliarde de lei, pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungand la 26,1 miliarde de lei (+22%), cu cresteri semnificative atat in segmentul persoanelor fizice, cat si al persoanelor juridice.
Cota de piata a crescut cu 1,1% fata de martie 2018, la 10,1%. Mixul in portofoliu ramane ponderat intre creditarea persoanelor fizice (58%) si cea a companiilor (42%).
Soldul fondurilor atrase a crescut cu 11%, in ultimul an, cu o crestere de 3,1 miliarde de lei, totalizand 31,05 miliarde, la finalul lunii martie 2019.
Cota de piata a bancii pe acest segment a ajuns la 9%, comparativ cu 8,8%, cresterea datorandu-se, in special, dezvoltarii portofoliului dedicat persoanelor fizice.
Peste jumatate dintre clientii activi ING utilizeaza aplicatia mobila, in care se autentifica, in medie, o data la doua zile. Traficul mobil a crescut cu 60% in comparatie cu 2018, inregistrandu-se pana la 10 milioane de vizite pe luna in HomeBank.
La nivel global, ING Group a atras noi clienti si a consolidat relatiile cu cei existenti. Numarul clientilor primari a crescut cu 150.000 pe parcursul primului trimestru, totalizand 12,6 milioane.
Profitul net al grupului, pentru primele trei luni, a fost de 1,119 miliarde de euro, fata de 1,225 miliarde, raportate anul trecut, si 1,273 miliarde, la finalul anului 2018.
Costurile de risc sunt in continuare scazute, demonstrand un control eficient al acestora in primele 3 luni.
Citeste si:
Care este profilul consumatorului roman care vrea sa negocieze cu banca prin intermediul CSALB
Cheltuielile au scazut si ele fata de finalul lui 2018, cand au fost raportate costuri mai ridicate, influentate de investitii in crestere sau nerecurente.