Incredibil dar adevarat: Bursa de la Bucuresti le aduce investitorilor randamente mai mari decat cea de la New York
performante bvbcrestere indice betrandament bet-trrandament bvb
Cine a plasat bani in companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti se poate felicita. In primele noua luni din acest an, BET, indicele principal al pietei de capital din Romania a crescut cu 29%, iar indicele BET-TR, care include si dividendele, a avut un avans de 35,6%, in timp ce indicele american S&P 500 a consemnat un avans de 14,7%, iar indicele european STOXX600 unul de 14%.
Rezultatele au fost obtinute in contextul intensificarii incertitudinilor generate de pandemia de coronavirus si al estimarile privind o crestere accelerata a inflatiei, potrivit BVB.
In acelasi timp, piata de capital de la Bucuresti s-a remarcat printr-o efervescenta a listarilor si mai multa consistenta prin extinderea numarului de companii prezente in indicii internationali.
Pe ansamblu, investitorii au alocat resurse financiare consistente pe piata de capital romaneasca, unde valoarea totala a tranzactiilor cu toate tipurile de instrumente financiare a ajuns la aproape 13 miliarde de lei, 2,6 miliarde de euro, in crestere cu 4,2% fata de primele noua luni din 2020.
BET a avansat cu 3,8%, numai in septembrie, iar indicele BET-TR, care include si dividendele, a crescut cu 4,5%.
Potrivit datelor Refinitiv Eikon si BVB, la nivelul indicilor de tip price return, dupa primele noua luni, indicele BET (+28,9%) a inregistrat o crestere de doua ori mai mare comparativ cu indicele american S&P 500 (+14,7%) sau cu cel european STOXX600 (+14%).
BVB a stat mai bine si in raport cu indicele pietelor de frontiera MSCI Frontier Markets (+15%) sau cu indicele pietelor emergente FTSE Emerging Markets (-1%).
La nivelul indicilor de tip total return, BET-TR (+35,6%) a avut un ritm de crestere dublu fata de S&P500 TR (+15,9%) si STOXX600 GR (+16,6%). In acelasi timp, piata de capital din Romania a avut performante puternic pozitive fata de FTSE Emerging Markets TR (+1,2%) sau MSCI Frontier Markets GR (+19,2%).
Companiile romanesti, tot mai vizbile pe radarul investitorilor internationali
Din 20 septembrie 2021, Romania a ajuns sa aiba cinci companii in indicii furnizorului global FTSE Russell: Banca Transilvania, Nuclearelectrica, OMV Petrom, TeraPlast in indicii FTSE Global All-Cap si Bittnet (BNET) si in indicele FTSE Global Micro-Cap.
In ceea ce priveste piata interna, BVB continua demersurile de dezvoltare si, incepand cu 11 octombrie, lanseaza BET AeRO, primul indice dedicat segmentului multilateral de tranzactionare care va include la acel moment 20 de companii romanesti.
Odata cu BET AeRO, BVB va lansa inca doi indici pentru Piata Reglementata: BET-TRN si BET-XT-TRN reprezentand variantele de randament total net ale indicilor BET-TR si BET-XT-TR.
De asemenea, pentru a impulsiona trendul actual caracterizat de listari accelerate de instrumente financiare, BVB a aprobat simplificarea procedurii de listare pe segmentul multilateral de tranzactionare al BVB, procedura care va intra in vigoare la inceputul anului viitor.
Noi maxime si o noua identitate de brand pentru BVB
Surprinzator sau nu, indicele principal al Bursei de la Bucuresti nu a tinut seama de criza politica sau se poate presupune ca investitorii au interpretat in sens pozitiv galceava de la Guvern si din Parlament, care a dus, in cele din urma la demiterea guvernului condus de Florin Citu.
Din 27 septembrie 2021, BET a consemnat nu mai putin de 8 maxime istorice de sedinta, si unele de inchidere, ajungand, ieri, la 12.761,43 si, la inchidere, la 12.743,60, si, 12.817,82 de puncte, in cursul sedintei de tranzactionare de astazi, si 12.817,57, la inchidere.
Din 4 octombrie, BVB are o noua identitate vizuala, menita sa repozitioneze bursa romaneasca drept o alegere potrivita pentru investitiile fiecarui roman si un catalizator pentru dezvoltarea companiilor.
Noul logo este o restilizare a celui anterior si face legatura, in mod simbolic, intre infiintarea Bursei de la Bucuresti, la 1 decembrie 1882, relansarea ei in 1995 si pozitionarea actuala orientata spre viitor.
Noua identitate a BVB este sustinuta de sloganul Viitorul e al celor care investesc in el.
Noua identitate plaseaza brandul BVB in contextul actual, guvernat de digitalizare, oferindu-i o forma minimalista, scalabila si usor recognoscibila.
Simbolul este o interpretare stilizata a celui anterior, avand ca inspiratie elemente din iconografia romaneasca. Prin noua sa forma, acesta integreaza ideea de trecut si viitor si transmite cu forta valorile care au contribuit la dezvoltarea BVB.
Proiectul de rebranding a fost realizat impreuna cu agentia Propaganda Brand New, divizia de branding a grupului Propaganda.