In 2017, Raiffeisen Bank a facut profit net de 491 milioane de lei
profit raiffeisen romaniarezultate raiffeisen
Raiffeisen Bank a raportat, miercuri, rezultatele obtinute in 2017, an in care activele totale ale bancii au crescut cu 8%, pana la 36,1 miliarde de lei, iar profitul net cu 9%, la 491 milioane de lei.
In acelasi timp, portofoliul de
credite al bancii s-a majorat cu 8% si a ajuns la 21,4 miliarde de lei, iar rata creditelor neperformante a scazut pana la 6%.De asemenea, depozitele clientilor au crescut cu 13%, in conditiile unor rate de dobanda scazute.
Creditele acordate clientilor au fost motorul principal al rezultatelor pozitive, acestea crescand, in valoare neta, cu 8%, de la 19,8 miliarde de lei, la 21,4 miliarde de lei, in 2017. Rentabilitatea capitalului a fost de 15,8%, bazata pe un model sustenabil de crestere organica.
"Strategia noastra de dezvoltare responsabila si echilibrata este vizibila in ritmul cresterii creditelor acordate clientilor: soldul creditelor acordate persoanelor fizice a crescut cu 9%, cele acordate IMM-urilor cu 11%, in timp ce creditarea companiilor medii si mari a avansat cu 10%. Suntem foarte multumiti de evolutia creditelor noi in 2017, care au crescut cu 19% fata de 2016 si s-au ridicat la 13,6 miliarde de lei. Aproape 60% dintre acestea au fost acordate antreprenorilor locali si companiilor mari, in crestere cu 21% fata de anul anterior”, a declarat Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.
Structura portofoliului de
credite a ramas in 2017 stabila, 57% din credite fiind acordate persoanelor fizice si 43% companiilor. In 2017,
Raiffeisen Bank a acordat persoanelor fizice credite noi de nevoi personale si achizitii de locuinte in valoare de peste 4,7 miliarde lei, in crestere cu 16% fata de 2016.
Peste jumatate dintre clientii persoane fizice care au pachete de cont curent au optat pentru cele din categoria "Zero", pentru a-si gestiona economiile si operatiunile cat mai eficient. De altfel, intrarile de sume in conturile curente au stat la baza cresterii cu 13% a soldului depozitelor de la clienti, de la 26,4 miliarde lei la finalul anului 2016, pana la 29,7 miliarde lei in 2017.
Veniturile bancii s-au situat la 2,044 miliarde de lei in 2017, de la 2,034 miliarde, in 2016 (excluzand veniturile de 95 milioane de lei din tranzactia VISA). Evolutia ascendenta a veniturilor nete din dobanzi a continuat in 2017, cu 4% fata de 2016, usor sub ritmul cresterii portofoliului de credite.
Cheltuielile operationale ale bancii au crescut cu 7% in 2017, pana la 1,208 miliarde de lei. Totodata, comportamentul de plata al clientilor s-a imbunatatit in 2017, atat in randul populatiei, cat si al companiilor.
De asemenea, costul riscului in termeni comparabili (fara evenimente nerecurente in ambele perioade) s-a redus cu aproximativ 25%, fata de 2016. Aceste evolutii pozitive se regasesc si in profilul calitativ al portofoliului de credite, rata creditelor neperformante scazand cu mai mult de doua puncte procentuale, de la 8,2% in 2016, pana la 6% in 2017.
Taxele si impozitele directe si indirecte suportate de banca, in 2017, au fost in valoare totala de peste 400 de de milioane de lei.
Numarul de clienti persoane fizice a ramas relativ constant in 2017 fata de anul precedent, la doua milioane. Banca are aproximativ 100.000 de
IMM si 5.600 de corporatii in portofoliu.
Banca avea, la finalul anului 2017, peste 475.000 de clienti activi in mediul online (mobile banking si internet banking), cu o crestere de aproape 100% a clientilor Smart Mobile. In 2017, clientii bancii au facut peste 16 milioane de tranzactii online.
La sfarsitul anului 2017, banca avea 5.190 de angajati, de la 5.235, in 2016, iar reteaua bancii numara 451 de unitati, de la 478, in 2016, peste 1.000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri si 189 masini multifunctionale.