HSBC si-a vandut divizia de carduri din SUA catre Capital One pentru 2,6 miliarde de dolari
hsbccapital onediviziecarduricreditstatele unite ale americii
HSBC si-a vandut divizia de carduri din Statele Unite ale Americii catre Capital One, pentru 2,6 miliarde de dolari, in contextul procesului de restructurare.
Vanzarea diviziei, care la nivelul lunii iunie administra bunuri in valoare de 30,4 miliarde de dolari, se incadreaza in strategia HSBC de reducere a costurilor operationale cu 3,5 miliarde de dolari, sub managementul noului director executiv Stuart Gulliver.
"Aceasta vanzare va "relaxa" capitalul HSBC si demonstreaza angajamentul lui Stuart Gulliver", a declarat John Wadle, analist in cadrul firmei Mirae Asset Management.
"Pretul vanzarii este oarecum dezamagitor, dar reflecta realitatile pietei. Totusi, HSBC a inregistrat un progres prin simplul fapt ca a finalizat aceasta tranzactie intr-un interval relativ scurt de timp", a mai spus Wadle.
In prima jumatate a anului 2011, incheiata la 30 iunie 2011, divizia de carduri din SUA a HSBC a inregistrat un profit dupa plata taxelor de 600 milioane de dolari. Capital One va realiza plata in numerar si actiuni. HSBC va accepta actiuni Capital One in valoare de 750 milioane de dolari in cadrul tranzactiei.
Capital One isi dezvolta portofoliul, dupa cumpararea ING Direct si HSBC - divizia americana de carduri. Surse apropiate tranzactiei au declarat ca un alt potential cumparator a fost Wells Fargo. Saptamana trecuta, oficialii bancii HSBC au declarat ca vor inchide aproape jumatate din unitatile neperformante din SUA. HSBC va vinde 195 de unitati catre First Niagara Financial Group, pentru un miliard de dolari si va inchide alte 13 sucursale. La inceputul acestei luni, HSBC a anuntat ca va concedia 30.000 de angajati si se va retrage din Rusia, Polonia si SUA, unde se confrunta cu o concurenta acerba.
HSBC a fost criticata pentru extinderea prea mare. Banca are 95 de milioane de clienti pe 87 de piete financiare. CEO-ul Stuart Gulliver va incerca sa reorienteze strategia HSBC pe profitabilitate. Acesta vizeaza taierea costurilor cu 3,5 miliarde de dolari, vanzarea unor bunuri si retragerea din tarile in care HSBC nu mai este competitiva. HSBC isi va concentra activitatea pe piata asiatica. Actiunile HSBC au crescut pe bursa din Hong Kong cu 3,9% in aceasta dimineata (10.08.2011). (
sursa: CNBC)