Editorial Ana Tudor: De ce isi pierde BCR un client fidel astazi si de ce nu ii pasa
bcrabuz bcrplangeri bcrsesizari bcrbanca comerciala romana
Sa spunem lucrurilor pe nume de la inceput: BCR nu are niciun pic de respect fata de clienti si nu le asigura securitatea conturilor. Si nici nu gandeste la fel ca ei, asa cum se lauda! Asta e experienta mea dupa patru ani de cand am cont de salariu la BCR, acelasi cont prin care imi platesc si rata pentru casa, tot la BCR, dar si diverse cumparaturi.
Pe aceasta cale, draga BCR, te anunt ca luna asta tu o sa-mi platesti rata!
Poate pare amuzant, insa in realitate lucrurile nu sunt comice deloc. S-a intamplat in urma cu doua saptamani, exact in ziua care imi intrase salariul in cont. Eram la cumparaturi in Afi si mi-am dat seama ca salariul meu era mai mic cu ... 700 de lei.
M-am gandit initial ca a fost o greseala de la contabilitate. Am verificat la BCR-ul din Afi si am aflat ca acei bani au fost retrasi in numerar in Chile. In urma cu patru ore. Doamna de la banca m-a intrebat daca am fost plecata din tara. I-am raspuns ca nici daca ma teleportam nu ajungeam din Chile in Afi in patru ore si i-am sugerat sa imi blocheze imediat contul, pentru ca probabil mi-a fost clonat cardul.
Si-a dat seama ca am dreptate, dar, surpriza. Cardul nu poate fi blocat decat de angajatii din call center-ul BCR. Eu aflandu-ma totusi intr-o agentie BCR, aflata in imposibilitatea de a-mi rezolva problema. Dupa lupte seculare am iesit din sediul bancii triumfatoare: am reusit sa imi blochez cardul.
Legea spune ca banca se obliga sa restituie banii inapoi clientilor fraudati, nefiind in stare sa asigure securitatea conturilor acestora (dar asta e o alta poveste). M-au asigurat ca asa se va inampla, peste vreo 60 de zile si dupa ce fac plangere la Politie. Sectia de Crima Organizata.
Solicit refacerea cardului si posibilitatea de a-l ridica de la sucursala Izvor din Sectorul 5. BCR ma anunta dupa 8 zile (desi promitea ca in 4) ca imi pot lua cardul din agentie. Ajung acolo si surpriza: cardul meu era la o alta unitate din sectorul 5. Le rog pe doamnele de la ghiseu sa il transfere la sucursala Izvor. Lucrez in zona si nu am cum sa ajung in timpul programului la banca unde a ajuns, din greseala, cardul meu. Nu ma pot ajuta. Solicitarea poate fi facuta doar catre call center.
Call center-ul spune ca dureaza alte cinci zile sa imi transfere cardul de pe 13 Septembrie pe Bd Libertatii (Izvor). Ma intorc la ghiseu si solicit sa retrag in numerar suma de bani ramasa in cont si neatinsa de tranzactia din Chile.
Doamna de la ghiseu imi spune: "Domnisoara, ce bani vreti? Contul dvs. este zero". Ii spun ca e imposibil si ca trebuie sa mai verifice o data. A scos un extras de cont si a calculat toate platile si retragerile facute si si-a dat seama, ca printr-un miracol, ca intr-adevar lipseste o suma de bani care nu apare nicaieri. Dupa o serie de telefoane, un oftat lung si apasator si scuze precum "imi pare rau, nu stiu unde sunt banii dvs.", parca o lumina divina a pica deasupra ei si a dumirit-o: ora este de vina!
Am mers sa imi ridic banii la o ora nepotrivita. Adica la ora la care BCR face tranzactii de "zeci de miliarde intre milioane de conturi".
Nu stiam daca sa raspund: "imi pare rau, am gresit, nu stiam asta!" sau: "serios, BCR imi refuza accesul la banii din contul meu pentru ca invarte miliardele clientilor sai intre milioane de conturi?"
Concluzia: Cardul emis in 8 zile lucratoare va fi transferat dupa alte 5 zile la banca solicitata. Banii din cont? Ii pot retrage diseara, dupa ce isi incheie BCR tranzactiile. Banii disparuti in urma fraudei? Nu se stie ... O sa-i primesc candva.
Asa voi spune si eu pe 23 mai, cand tu, BCR, ma vei suna sa imi spui ca nu am bani in cont sa imi platesc rata (de parca eu nu stiam, ha!): o sa imi rezolv problema, atunci cand o sa ti-o rezolvi si tu!
Si pe langa asta tu mai ai si alte probleme, mai grave si mai urate decat ale mele! Nu iti respecti clientii si nu iti pasa de ei. Si asta te va costa pe tine, BCR, mai mult decat imi vei impune mie sa platesc pentru penalitatile in urma intarzierii achitarii ratei de luna asta!
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro