Dragostea trece prin carduri: Cheltuielile facute de romani de Ziua Indragostitilor au crescut cu 50% in 2018
cadouri valentines daycadouri ziua indragostitilormastercard love index
Tot mai multor consumatori din întreaga lume li se pare ca spontaneitatea este... sexy, deoarece tot mai multi cumpara cadouri romantice in ultima clipa.
Studiul Mastercard Love Index, creat prin analizarea tranzactiilor cu cardurile de credit, debit si prepaid timp de patru zile, in trei ani consecutivi (11-14 februarie, intre 2016 si 2018), arata ca, in timp ce cheltuielile din aceasta perioada au crescut cu 3%, incepand cu 2016 pe plan global, cumparaturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua Indragostitilor, insumeaza o mare parte a achizitiilor (30%), in 2018.
In Romania, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Indragostitilor au crescut cu 50%, in 2018, fata de 2016, numarul total al tranzactiilor fiind cu 123% mai mare.
Studiul releva si o crestere cu 185% a numarului de tranzactii de comert electronic realizate in perioada analizata din 2018, fata de 2016.
Pentru 2018, datele Mastercard Love Index au aratat ca achizitiile facute de romani in avans, dedicate Zilei Indragostitilor, sunt realizate, in proportie de 31%, pe 11 februarie, dupa ce, si in 2017, s-a inregistrat o valoare similara, de 33% (iar, in total, au fost 81.291 de tranzactii, pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).
In acelasi timp, numarul de tranzactii efectuate de romani in restaurante a crescut cu 148%, in ultimii trei ani, iar suma cheltuita in restaurante a crescut cu 54%, intre 2016 si 2018.
Si numarul tranzactiilor hoteliere a crescut cu 21%, in 2018, fata de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, in preajma Zilei Indragostitilor.
In plus, in Romania, numarul tranzactiilor contactless a crescut de peste 17 ori (cu... 1742%), in perioada analizata din 2018, fata de perioada similara din 2016.
Ca pondere in numarul total al tranzactiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38%, in 2018, fata de 8%, in 2016.
Ca volum, insa, valoarea vanzarilor cu cardurile Mastercard contactless in Romania a crescut de peste 20 de ori (2069% - in perioada dedicata cumparaturilor aferente Zilei Indragostitilor din 2018, fata de aceeasi perioada din 2016).
Romanii au cheltuit pe flori cu 216% mai mult, in 2018, fata de 2016, iar numarul tranzactiilor din acest segment a fost cu 165% mai mare. Si bijuteriile s-au bucurat de o crestere a cheltuielilor cu 49%.
Crestere de 76% a numarului tranzactiilor de ultim moment pe plan global
Cumparatorii care au realizat achizitiile chiar de Ziua Indragostitilor au facut ca numarul tranzactiilor de comert electronic sa fie mai mare cu 76%, in 2018 (fata de 2016) pe plan global.
Cumparatorii globali nu prefera cadourile standard. Datele arata o crestere de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri si cadouri florale, iar suma cheltuita pentru bijuterii a scazut cu 8%, in 2018, fata de 2016.
In schimb, a existat o crestere de 41% a valorii achizitiilor de carti si muzica. Datele arata ca numarul de tranzactii hoteliere globale a crescut cu 9%, intre 2016 si 2018, iar volumul cu 5%.
Utilizarea tehnologiei contactless continua sa avanseze, valoarea tranzactiilor a crescut cu 229%, iar numarul lor, cu 193% fata de perioada analizata din 2016. Nu este deloc surprinzator ca aceasta este metoda preferata de plata - cu posibilitatea de a plati in peste 9 milioane de puncte de acces, din 114 tari.
In Europa, consumatorii au cheltuit cu 30% mai mult, in perioada Zilei Indragostitilor din 2018 decat in 2016, si cu 41% mai mult ca volum al tranzactiilor.
Experientele personale au cunoscut o crestere importanta, cheltuielile pentru hoteluri, restaurante si transporturi au crescut cu 23%, 15%, respectiv 61%.
Desi cheltuielile cu bijuteriile au ramas, in mare parte, stabile, cu o crestere de 1% si un numar al tranzactiilor cu 7% mai mare, tot florile au fost cele mai populare: 2018 a inregistrat o crestere a cheltuielilor cu 59% si a numarului de tranzactii cu 54%, intre 2016 si 2018.