Cum puteti beneficia de anularea obligatiilor accesorii
anulare datoriianulare obligatii accesoriiscutiri fiscaleog 6/2019
Agentia Nationala de Administrare Fiscala continua actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale si le reaminteste celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante la data de 31 decembrie 2018 ca pot beneficia, in conditiile reglementate de OG nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale.
Una dintre ele este sub forma anularii, in totalitate, a obligatiilor accesorii, sens in care ANAF mentioneaza ca, pana la data de 19 noiembrie 2019, au depus notificari sau cereri de anulare a obligatiilor accesorii 38.026 de contribuabili.
Astfel, pentru accesarea facilitatii fiscale constand in anularea obligatiilor accesorii, ANAF precizeaza ca, pana la data de 16 decembrie 2019, inclusiv, trebuie sa fie respectate conditiile impuse de lege, respectiv achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31 decembrie 2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019.
Anularea obligatiilor accesorii nu este conditionata de depunerea notificarii privind intentia de a beneficia de aceasta facilitate fiscala, insa este obligatoriu sa fie depusa, pana la data de 16 decembrie 2019, inclusiv, o cerere in acest sens, la organele fiscale competente.
Eficienta accesarii unei astfel de facilitati, consta in aceea ca, prin achitarea voluntara a obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019, se pot anula obligatiile accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018.
In caz contrar, se vor continua masurile de executare silita asupra tuturor veniturilor si bunurilor detinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligatii.
Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii poate fi depusa si fara a fi necesara deplasarea contribuabilului la organul fiscal compentent, respectiv prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV).
Administratia fiscala ii asigura in continuare pe contribuabili de intreaga disponibilitate pentru o mai buna informare privind accesarea acestei facilitati fiscale.
Informatii suplimentare se pot obtine utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet
www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.