CSSPP a aprobat norma privind marketingul fondurilor de pensii private
cssppmarketingfonduri de pensiipilonul 2pilonul 3
Noile reglementari isi propun imbunatatirea calitatii actului de marketing privind fondurile de pensii administrate privat, la nivel de detaliu, atat prin modificarea unor prevederi, cat si prin introducerea unor noi concepte, tinand cont de importanta pe care activitatea de marketing o are in cadrul intregului sistem de pensii private.
Noul act va inlocui norma 25/2007 si va armoniza reglementarile cu cele specifice Pilonului III, al pensiilor private facultative.
Norma cuprinde prevederi referitoare la activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrat privat, pregatirea agentilor de marketing persoane fizice, procedura de autorizare/avizare a entitatilor implicate in activitatea de marketing, raspunderi, obligatii si interdictii.
Societatile implicate in marketingul fondului de pensii sunt direct raspunzatoare pentru recrutarea si instruirea agentilor, cat si pentru toate actele, faptele si omisiunile referitoare la activitatea de marketing desfasurata de agentii de marketing persoane fizice sau juridice cu care au incheiat contracte.
Administratorul si/sau agentul de marketing persoana juridica sunt obligati sa ia masuri de natura administrativa sau legala, in situatia in care constata incalcari ale prevederilor actelor normative aplicabile de catre agentii de marketing pentru care au solicitat avizare din partea CSSPP.
Printre noile concepte introduse, se numara reavizarea agentilor de marketing persoane fizice, o data la patru ani, ca urmare a absolvirii unui curs de pregatire si actualizare a cunostintelor din domeniul pensiilor private.
O alta noutate consta in acordarea posibilitatii legale de incetare temporara a activitatii entitatilor implicate in marketingul fondurilor de pensii administrate privat pe o anumita perioada de timp, dar nu mai mult de trei ani.
Printre modificari, se mai numara eliminarea din legislatia secundara a conditiei conform careia intermediarul de pensii private incheie contracte numai cu un singur administrator.
Insa, acest tip de societate nu va mai putea desfasura activitati de marketing pentru un broker de pensii private, eliminandu-se, astfel, posibilitatea alcatuirii unor scheme pe mai multe nivele intre agentii de marketing persoane juridice.
Norma privind activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat elaborata in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, va fi transmisa spre publicare in Monitorul Oficial.
Toate celelalte decizii ale CSSPP vor fi publicate si detaliate in Buletinul Lunar din 20 aprilie.