CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii
CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii
de Adrian Somai la 14 Feb. 2024
Urmareste-ne pe Google News
csalbnegociere cu bancarenegociere contract creditlitigii cu banca

Centrul de Solutionare a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a initiat peste 5.500 de discutii de negociere cu bancile si cu institutiile financiare non-bancare pe parcursul anilor 2022 si 2023. Nu este nicio mirare, nu sunt deloc putini cei care vor sa isi renegocieze contractele de credit pe care le au. Interesant este insa ca anul 2023 a adus si peste 400 de cazuri in care bancile au initiat procesul de negociere cu consumatorul. 



Potrivit datelor, in mai mult de jumatate din toate negocierile purtate anul trecut de CSALB, solutionarea amiabila a fost initiata de banci, acestea fiind cele care au invitat consumatorii la conciliere. Acest lucru s-a intamplat dupa ce bancile si-au studiat mai atent propriile portofolii de clienti. Observand in unele cazuri intarzieri la plata ratelor sau litigii in instanta, bancile au preferat sa isi indrume clientii sa completeze o cerere de renegociere a contractului pe site-ul CSALB. Astfel, se ajunge mult mai rapid la un compromis. 

„In al 8-lea an de activitate operationala a CSALB observam un <next level> in activitatea de conciliere: trei banci, dintre care pentru una a devenit o practica frecventa, isi sfatuiesc clientii sa apeleze la conciliere. Desi completarea cererii de intrare in negociere ramane o vocatie a consumatorului, faptul ca institutia de credit face primul pas si ii recomanda rezolvarea amiabila dovedeste responsabilitate sociala si deschidere spre problemele consumatorilor din partea acestor institutii de credit”, spune pe aceasta tema Alexandru Paunescu, reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei in cadrul  CSALB. 

“Este obiectivul pe care l-am avut chiar de la inceputul activitatii Centrului, acela ca bancile, din proprie initiativa, sa isi indrume clientii nemultumiti sau care intampina dificultati in respectarea contractelor, catre solutionarea alternativa, in afara instantelor de judecata, in situatiile in care nu pot ajunge la solutionarea bilaterala a diferendelor”, mai transmite el. 

Scade durata de solutionare a cererilor transmise de consumatori

Alexandru Paunescu a explicat cu aceasta ocazie si de ce este atat de laudabila aceasta strategie noua a bancilor. "Din moment ce banca isi invita consumatorul la conciliere isi arata si disponibilitatea de a gasi o solutie favorabila la problema acestuia, iar timpul negocierii scade foarte mult. Dovada sta numarul negocierilor incheiate cu impacarea partilor. Daca in 2022 au fost 571 de situatii in care bancile si consumatorii s-au impacat, anul acesta vom ajunge la peste 650 de cazuri in care negocierile se incheie cu o solutie propusa de conciliatori si acceptata de ambele parti. Recomandam cu tarie ca si restul bancilor sa utilizeze aceasta metoda, sa isi pregateasca personalul din toate punctele de lucru pentru ca acesta sa indrume consumatorii spre solutionarea amiabila, iar concilierea sa devina o regula a institutiilor de credit, nu o exceptie”, spune el. 

Pentru a reduce durata de solutionare a cererilor transmise de consumatori catre banci, prin intermediul aplicatiei online de pe site-ul CSALB, s-au implementat alerte pentru banci si consumatori. Astfel, in cazul in care timpul maxim de 15 zile de la trimiterea cererii este depasit fara un raspuns din partea bancii sau IFN-ului cu privire la acceptarea sau respingerea cererii de negociere, sistemul informatic trimite automat un mesaj de solicitare a unui raspuns, notificand in acelasi timp si consumatorul.

        Citeste si: Romanii fac pace cu bancile: cum poti sa scapi de datoriile pe care nu le mai poti plati

Sursa foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025
Casa si gradina

"Secretul" productivitatii padurarilor. Are legatura cu lantul de drujba!

today23 Ian. 2025
Semnarea digitala a documentelor: Rapid, sigur si eficient cu eSemneaza.ro
Tehnologie

Semnarea digitala a documentelor: Rapid, sigur si eficient cu eSemneaza.ro

today23 Ian. 2025
O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa
Companii

O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa

today23 Ian. 2025
Impozitarea muncii 2025. Taie Guvernul din salarii prin introducerea impozitului progresiv? Ultimele calcule
Economie

Impozitarea muncii 2025. Taie Guvernul din salarii prin introducerea impozitului progresiv? Ultimele calcule

today23 Ian. 2025
Soc alimentar in UE: faina de insecte, noua tendinta aprobata oficial
Afla...

Soc alimentar in UE: faina de insecte, noua tendinta aprobata oficial

today23 Ian. 2025
Daniel Daianu prezice: in 2026, recalcularea pensiilor va adanci criza fiscala
Economie

Daniel Daianu prezice: in 2026, recalcularea pensiilor va adanci criza fiscala

today23 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Casa si gradina

"Secretul" productivitatii padurarilor. Are legatura cu lantul de drujba!

today23 Ian. 2025
Semnarea digitala a documentelor: Rapid, sigur si eficient cu eSemneaza.ro
Tehnologie

Semnarea digitala a documentelor: Rapid, sigur si eficient cu eSemneaza.ro

today23 Ian. 2025
O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa
Companii

O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa

today23 Ian. 2025
Impozitarea muncii 2025. Taie Guvernul din salarii prin introducerea impozitului progresiv? Ultimele calcule
Economie

Impozitarea muncii 2025. Taie Guvernul din salarii prin introducerea impozitului progresiv? Ultimele calcule

today23 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x