CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile
CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile
de Vlad Strunescu la 19 Mai. 2021
Urmareste-ne pe Google News
caravana csalbsfaturi csalbconflicte banciscutire credite

Din cauza pandemiei, Caravana pe care Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) o organiza prin intalniri periodice cu consumatorii, reprezentantii bancilor comerciale, jurnalisti si autoritati locale nu a mai fost posibila de la finalul anului 2019. 

Concilierile s-au desfasurat exclusiv online sau telefonic. In aceste conditii, CSALB considera necesara o campanie de informare online si prin intermediul presei locale, in care sa transmita recomandari consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare in negociere cu institutia de credit, dar si in legatura cu rigorile, limitele si cerintele din timpul unei negocieri la distanta.

Citeste si: BNR a mentinut dobanda de politica monetara la 1,25%
 
De asemenea, CSLAB va organiza Caravana online, prin intermediul careia, conciliatorii CSALB ii vor sfatui pe consumatorii de servicii financiare din cele mai mari orase ale tarii cum sa-si formuleze cererile si ce trebuie sa faca pentru a avea o negociere reusita cu banca sau IFN. 
 
Campania de informare se va desfasura pe parcursul a cinci luni si se va adresa consumatorilor din Arad, Timis, Cluj, Galati, Iasi, Constanta, Bihor, Dolj, Brasov, Arges si Prahova. 
 

Concilierea nu trebuie perceputa ca un tonomat

Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, a explicat ca, in perioada plina de transformari determinate de pandemie, au fost observate modificari atat in comportamentul consumatorilor, cat si in cel al bancilor.
 
"Din partea consumatorilor, am observat o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. 
 
Probabil ca multi consumatori pleaca de la premiza ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. 
 
Aici vorbim despre negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa-si cunoasca bine propriile contracte de credit pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor. De aceea, concilierea nu trebuie perceputa ca un ”tonomat” in care bagi o cerere si primesti automat beneficiile negocierii. Directiva europeana care sta la baza infiintarii CSALB prevede ca aceasta procedura este voluntara, adica nu presupune o obligativitate din partea vreunei parti pentru intrarea in negociere", a declarat Paunescu.

Citeste si: Romanii continua sa ia credite dar si-au si crescut economiile la aproape 431 de miliare de lei
 
El a explicat ca, dincolo de acest aspect, bancile iau in calcul mai multe variabile cand accepta cererea si, implicit, intrarea in conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt istoricul relatiei cu respectivul consumator, buna-credinta a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce cand invoca deteriorarea situatiei lui financiare sau modul in care si-a respectat contractul pana la momentul primirii cererii de conciliere.
 
"De cealalta parte, reprezentantii bancilor trebuie sa dea dovada de mai multa empatie cu privire la cazurile in care intra in negociere, sa primeasca mandat relevant pentru propunerea unor solutii reale de rezolvare a situatiei consumatorului si sa nu vulnerabilizeze, prin lipsa de flexibilitate, o relatie deja problematica. 
 
Am observat ca modalitatea de negociere dintre parti, asa cum este organizata prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe banci comerciale in relatia lor directa cu consumatorii. Ne bucuram sa constatam acest lucru, deoarece ne arata ca CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, in ceea ce priveste rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. 
 
Cu toate acestea, atragem atentia ca, fara expertiza unui conciliator, a unui expert in drept financiar – bancar, care sa propuna o solutie impartiala, este mai dificil de derulat o negociere echitabila, din care ambele parti sa aiba de castigat”, a spus Paunescu.
 

3.700 de euro pe caz solutionat

In 2020 si 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate bancilor si IFN. De la inceputul anului 2021, consumatorii au transmis peste 900 de solicitari.
 
Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise din Bucuresti (22% din total), Arges, Ilfov, Prahova si Cluj. Cele mai putine cereri vin din Salaj, Satu-Mare, Covasna, Caras-Severin si Harghita. Ultimele cinci judete insumeaza impreuna sub 1% din numarul total de cereri.
 
Din martie 2016 pana in prezent, consumatorii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile in cadrul CSALB. Anul trecut, valoarea medie a beneficiilor obtinute in urma negocierilor a fost de 3.700 de euro pe caz solutionat.
 
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN pentru contractele aflate in derulare. Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre CSALB completand un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. 

 
Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaboreaza cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se paote rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai frecvente greseli pe care managerii le fac in timpul interviurilor de angajare
Companii

Cele mai frecvente greseli pe care managerii le fac in timpul interviurilor de angajare

today17 Nov. 2024
Afaceri online, mai putin obisnuite, dar care vor aduce profit in 2025
Companii

Afaceri online, mai putin obisnuite, dar care vor aduce profit in 2025

today17 Nov. 2024
Idei de afaceri la tara. Cum sa valorifici potentialul turistic al satului tau: ghid pentru incepatori
Companii

Idei de afaceri la tara. Cum sa valorifici potentialul turistic al satului tau: ghid pentru incepatori

today17 Nov. 2024
Ghidul soferului pregatit. Cum sa iti repari singur un furtun de radiator spart: pasi simpli pentru reparatii urgente
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Ghidul soferului pregatit. Cum sa iti repari singur un furtun de radiator spart: pasi simpli pentru reparatii urgente

today15 Nov. 2024
Avertismentul unui mare economist pentru romani, in 2025: 40 de lei tichetul de masa nu mai e suficient pentru angajati, puterea de cumparare scade
Economie

Avertismentul unui mare economist pentru romani, in 2025: 40 de lei tichetul de masa nu mai e suficient pentru angajati, puterea de cumparare scade

today15 Nov. 2024
Cresc din nou ratele la banci. Inca un soc economic pentru romani
Financiar-Bancar

Cresc din nou ratele la banci. Inca un soc economic pentru romani

today15 Nov. 2024
Cum alegi masina ideala pentru afaceri si familie?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Cum alegi masina ideala pentru afaceri si familie?

today15 Nov. 2024
Afaceri sustenabile la tara: cum sa incepi o ferma de produse bio
Companii

Afaceri sustenabile la tara: cum sa incepi o ferma de produse bio

today15 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Idei de afaceri la tara. Cum sa valorifici potentialul turistic al satului tau: ghid pentru incepatori
Companii

Idei de afaceri la tara. Cum sa valorifici potentialul turistic al satului tau: ghid pentru incepatori

today17 Nov. 2024
Ghidul soferului pregatit. Cum sa iti repari singur un furtun de radiator spart: pasi simpli pentru reparatii urgente
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Ghidul soferului pregatit. Cum sa iti repari singur un furtun de radiator spart: pasi simpli pentru reparatii urgente

today15 Nov. 2024
Avertismentul unui mare economist pentru romani, in 2025: 40 de lei tichetul de masa nu mai e suficient pentru angajati, puterea de cumparare scade
Economie

Avertismentul unui mare economist pentru romani, in 2025: 40 de lei tichetul de masa nu mai e suficient pentru angajati, puterea de cumparare scade

today15 Nov. 2024
Cresc din nou ratele la banci. Inca un soc economic pentru romani
Financiar-Bancar

Cresc din nou ratele la banci. Inca un soc economic pentru romani

today15 Nov. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x