CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile
CSALB a lansat Caravana online. In cinci ani, clientii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile
de Vlad Strunescu la 19 Mai. 2021
Urmareste-ne pe Google News
caravana csalbsfaturi csalbconflicte banciscutire credite

Din cauza pandemiei, Caravana pe care Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) o organiza prin intalniri periodice cu consumatorii, reprezentantii bancilor comerciale, jurnalisti si autoritati locale nu a mai fost posibila de la finalul anului 2019. 

Concilierile s-au desfasurat exclusiv online sau telefonic. In aceste conditii, CSALB considera necesara o campanie de informare online si prin intermediul presei locale, in care sa transmita recomandari consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare in negociere cu institutia de credit, dar si in legatura cu rigorile, limitele si cerintele din timpul unei negocieri la distanta.

Citeste si: BNR a mentinut dobanda de politica monetara la 1,25%
 
De asemenea, CSLAB va organiza Caravana online, prin intermediul careia, conciliatorii CSALB ii vor sfatui pe consumatorii de servicii financiare din cele mai mari orase ale tarii cum sa-si formuleze cererile si ce trebuie sa faca pentru a avea o negociere reusita cu banca sau IFN. 
 
Campania de informare se va desfasura pe parcursul a cinci luni si se va adresa consumatorilor din Arad, Timis, Cluj, Galati, Iasi, Constanta, Bihor, Dolj, Brasov, Arges si Prahova. 
 

Concilierea nu trebuie perceputa ca un tonomat

Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, a explicat ca, in perioada plina de transformari determinate de pandemie, au fost observate modificari atat in comportamentul consumatorilor, cat si in cel al bancilor.
 
"Din partea consumatorilor, am observat o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. 
 
Probabil ca multi consumatori pleaca de la premiza ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. 
 
Aici vorbim despre negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa-si cunoasca bine propriile contracte de credit pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor. De aceea, concilierea nu trebuie perceputa ca un ”tonomat” in care bagi o cerere si primesti automat beneficiile negocierii. Directiva europeana care sta la baza infiintarii CSALB prevede ca aceasta procedura este voluntara, adica nu presupune o obligativitate din partea vreunei parti pentru intrarea in negociere", a declarat Paunescu.

Citeste si: Romanii continua sa ia credite dar si-au si crescut economiile la aproape 431 de miliare de lei
 
El a explicat ca, dincolo de acest aspect, bancile iau in calcul mai multe variabile cand accepta cererea si, implicit, intrarea in conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt istoricul relatiei cu respectivul consumator, buna-credinta a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce cand invoca deteriorarea situatiei lui financiare sau modul in care si-a respectat contractul pana la momentul primirii cererii de conciliere.
 
"De cealalta parte, reprezentantii bancilor trebuie sa dea dovada de mai multa empatie cu privire la cazurile in care intra in negociere, sa primeasca mandat relevant pentru propunerea unor solutii reale de rezolvare a situatiei consumatorului si sa nu vulnerabilizeze, prin lipsa de flexibilitate, o relatie deja problematica. 
 
Am observat ca modalitatea de negociere dintre parti, asa cum este organizata prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe banci comerciale in relatia lor directa cu consumatorii. Ne bucuram sa constatam acest lucru, deoarece ne arata ca CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, in ceea ce priveste rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. 
 
Cu toate acestea, atragem atentia ca, fara expertiza unui conciliator, a unui expert in drept financiar – bancar, care sa propuna o solutie impartiala, este mai dificil de derulat o negociere echitabila, din care ambele parti sa aiba de castigat”, a spus Paunescu.
 

3.700 de euro pe caz solutionat

In 2020 si 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate bancilor si IFN. De la inceputul anului 2021, consumatorii au transmis peste 900 de solicitari.
 
Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise din Bucuresti (22% din total), Arges, Ilfov, Prahova si Cluj. Cele mai putine cereri vin din Salaj, Satu-Mare, Covasna, Caras-Severin si Harghita. Ultimele cinci judete insumeaza impreuna sub 1% din numarul total de cereri.
 
Din martie 2016 pana in prezent, consumatorii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile in cadrul CSALB. Anul trecut, valoarea medie a beneficiilor obtinute in urma negocierilor a fost de 3.700 de euro pe caz solutionat.
 
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN pentru contractele aflate in derulare. Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre CSALB completand un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. 

 
Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaboreaza cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se paote rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor

today21 Dec. 2024
Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?
Cultura generala

Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?

today21 Dec. 2024
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Reteta zilei

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea

today21 Dec. 2024
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!

today21 Dec. 2024
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Reteta zilei

Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!

today21 Dec. 2024
Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Reteta zilei

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea

today21 Dec. 2024
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Banii tai - sectiune de educatie...

Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!

today21 Dec. 2024
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Reteta zilei

Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!

today21 Dec. 2024
Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x