CSALB a consemnat o crestere de 60% a cererilor de negociere cu bancile
mediere bancimediere ifnmediere csalbrol csalb
Aproape 500 romani s-au adresat Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), in primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de solutii amiabile in relatia cu bancile si IFN-urile.
Anul trecut, in aceeasi perioada, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Rezultatele din primul trimestru indica o crestere semnificativa a numarului total de cereri si confirma estimarile de la inceputul anului.
Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis cresterea numarului total de conciliatori, de la 17 la 21.
Cei patru conciliatori nou-veniti sunt specialisti in drept si in domeniul financiar-bancar.
"Echipa de conciliatori reprezinta resursa cheie pe care CSALB o poate folosi in sprijinul gasirii unei solutii alternative la instanta, care sa avantajeze, deopotriva, consumatorii si institutiile financiar-bancare. In plus, cresterea numarului de cereri a facut necesara luarea deciziei de marire a echipei de conciliatori.
De aceea, intarirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanti ne bucura si ne da incredere ca tot mai multi romani si comercianti vor apela la conciliere pentru a-si rezolva litigiile. Pe de alta parte, ne asteptam ca aceasta crestere a solicitarilor venite dinspre consumatori sa fie urmata si de o crestere a numarului de cereri acceptate de comercianti", a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
Bancile au apetit mai mare decat IFN-urile pentru conciliere
Din totalul celor 494 de cereri primite in primele trei luni din 2019, 458 vizau diverse spete in relatia cu banca, in vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relatiei consumatorilor cu IFN-urile.
Numarul total de dosare constituite in primul trimestru din 2019 a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate in relatia cu bancile, in vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, in intervalul mentionat.
Dintre aceste dosare, 65 s-au solutionat cu intelegerea partilor (toate in raport cu bancile), alte 80 de dosare aflandu-se in curs de procesare.
In doar doua dosare, partile nu s-au inteles. Totodata, 53 de cereri au fost solutionate amiabil de catre comercianti, dupa sesizarea CSALB (comerciantii au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri solutionate amiabil in relatia cu bancile si 4 cereri solutionate amiabil de catre IFN-uri.
De la inceputul anului, 108 consumatori s-au impacat cu bancile, prin intermediul CSALB, fata de doar 74 in aceeasi perioada din 2018.
Citeste si:
INS: Romanii au obtinut in ultimul trimestru al anului 2018 venituri medii de 1.772 de lei de persoana
CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.