Conciliere inainte de toate. CSALB lanseaza o campanie care popularizeaza metoda concilierii si rezolvarii conflictelor in afara instantelor de judecata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conciliere inainte de toate. CSALB lanseaza o campanie care popularizeaza metoda concilierii si rezolvarii conflictelor in afara instantelor de judecata
Conciliere inainte de toate. CSALB lanseaza o campanie care popularizeaza metoda concilierii si rezolvarii conflictelor in afara instantelor de judecata
de Vlad Strunescu la 09 Iul. 2019
Urmareste-ne pe Google News
conciliere banci clienticampanie csalbconflicte bancilitigii banci

CSALB lanseaza campania Conciliatorii, care popularizeaza in randul consumatorilor si institutiilor financiar-bancare metoda concilierii si rezolvarii conflictelor in afara instantelor de judecata.

Beneficiile solutiilor de tipul win-win, rezultate in urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezinta argumentul principal ale acestei campanii de informare. 

Citeste si: Tariceanu: Daca Kovesi va ajunge procuror-sef europan, va bloca fondurile UE pentru Romania
 
In interviurile video, #Conciliatorii dau sfaturi si recomandari pentru consumatorii si bancile care ajung sa negocieze in cadrul CSALB imbunatatirea unui contract existent sau rezolvarea unor neintelegeri. 
 
Cum trebuie abordata negocierea cu banca? Care sunt limitele si avantajele negocierii pentru ambele parti? Care sunt cazurile care isi gasesc rezolvare cel mai repede?  Acestea sunt cateva dintre detaliile dezvaluite de #Conciliatorii care conduc aceste discutii. 
 
 

Concilierea reechilibreaza contractele

Campania prezinta recomandari pentru consumatori si banci/IFN-uri, detalii despre modul in care decurg negocierile in cadrul CSALB si exemple de situatii intalnite in dosarele solutionate. in plus, interviurile video care sustin campania ii prezinta pe conciliatori prin prisma calitatilor profesionale si umane pe care acestia le au.
 
"Filosofia concilierii este noua in Romania, dar incepe sa isi faca tot mai mult loc in mentalul colectiv. Iar asta se intampla datorita unui lucru foarte interesant: daca in instanta litigiile sunt judecate dupa litera legii, la CSALB sunt judecate in echitate. Mai exact, conciliatorii incearca sa repuna partile in echilibru. 
 
Pentru noi, la CSALB, aceasta campanie este si un motiv de mandrie profesionala, deoarece conciliatorii sunt profesionisti, oameni avand cariere impresionante, avocati de renume, profesori universitari, fosti judecatori sau presedinti de institutii in domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc in dosarele de conciliere ar trebui sa reprezinte pentru consumatori si banci un garant si un argument in sine pentru corectitudinea, impartialitatea si eficienta procedurii derulate in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar", a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
 
 

Recomandari pentru consumatorii care intra in negociere cu bancile

Conciliatorii CSALB au explicat ca multi dintre consumatori spera ca un conciliator sa se substituie unui judecator si sa emita o hotarare care sa oblige banca. Insa, in cadrul concilierii, se face efectiv o negociere, conciliatorul este un canal de comunicare intre consumator si banca.
 
Sfatul cociliatorilor pentru consumatori este ca ar trebui sa nu gandeasca, in primul rand, prin prisma a cat pot castiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde.
 
In primul rand, consumatorul trebuie sa stie ca nu are costuri, spre deosebire de instanta de judecata, unde taxele sunt impovaratoare, la care se adauga costuri pentru expertize sau pentru avocati.
 
De asemenea, consumatorii trebuie sa ia in calcul ca propunerea pe care o fac in cererea catre CSALB este, din punctul de vedere al negocierii, maximum pe care si-l doresc, iar negocierea se poate bloca daca sunt inflexibili.

 

Recomandari pentru bancile care accepta intrarea in procedura concilierii

 
Potrivit conciliatorilor, exista banci foarte flexibile, care au infiintat un departament special pentru concilierile prin CSALB, care au bugete special aprobate pentru situatiile acestea, dar sunt si banci care arata ca au facut o statistica la nivelul bancii si, iar daca banca ar fi data  in judecata, ar avea sanse de 70%-80% sa castige.
 
In schimb, bancile ar trebui sa accepte ca, de-a lungul perioadei de derulare a contractului, situatia financiara a consumatorului se poate schimba, sa accepte acest lucru in acelasi mod in care consumatorul a acceptat regulile bancii la semnarea contractului.
 
In acelasi timp, conciliatorii au constatat ca bancile reactioneaza pozitiv la cazurile sociale. Desi, nu intotdeauna sunt de acord cu stergerea intregii datorii, propus o reesalonare, o perioada de gratie sau chiar micsorarea semnificativa a soldului. Nu au fost cazuri sociale in care banca sa spuna: "Eu trebuie sa-mi iau toti banii!"
 
Experii mai arata ca bancile trebuie sa inteleaga ca este nevoie de foarte multa suplete in gandire, ca trebuie sa accepte solutii care, la prima vedere, par favorabile consumatorului. De fapt, aceste solutii sunt favorabile si bancii pentru ca isi pastreaza clientul.
 
 

Ce este concilierea?

Conciliatorii considera ca esenta concilierii este cautarea unei cai de compromis. Nimeni nu poate avea 100% dreptate 100%, si nimeni nu se poate astepta ca partea cealalta sa respecte 100% pozitia celuilalt. Astfel, este in beneficiul tuturor sa fie o dreptate impartita.
 
De asemenea, partile nu trebuie sa vina cu asteptari doar de la celalat, pentru ca este vorba despre echitate, iar beneficiile nu se pot obtine doar de catre o parte.

In conciliere, participarea este voluntara pentru ambele parti. In plus, fiecare se poate retrage din procedura cand vreai. In al treilea rand, se poate refuza solutia propusa de conciliator, dar ce este cel mai important, se poate contribui la construirea unei solutii care, daca nu da satisfactie 100%, macar poate sa dea o satisfactie de 80%, de 60%, de 50%, oricum, nu de 0%.
 
Expertii au mai remarcat surprinderea consumatorilor ca nu trebuie sa plateasca nimic, nu li se pretinde nicio taxa si ajung sa obtina, de foarte multe ori, aceleasi rezultate ca atunci cand s-ar adresa instantei de judecata, si asta cu mult mai putina energie consumata.

Citeste si: In cadrul campaniei de educatie financiara, ASF a distribuit pe Aeroportul Henri Coanda, Ghidul Asigurarilor de Calatorie

In unele cazuri, procentul dosarelor rezolvate favorabil este de peste 90%.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025
ANAF intra in priza!  Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!
Economie

ANAF intra in priza! Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!

today13 Ian. 2025
Cand ai nevoie de un sistem ERP? Identifica cele 5 semne clare
Business

Cand ai nevoie de un sistem ERP? Identifica cele 5 semne clare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x