Cine poate deveni membru in CA al CEC Bank
ca cec bankrecrutare cec bank
In conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice (MFP), in calitate de autoritate publica tutelara, a selectat compania TRANSEARCH International SRL pentru a-l asista in procesul de recrutare a noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie la CEC Bank SA.
Organele de conducere ale bancii sunt Consiliul de Administratie si Comitetul de Directie ale caror competente si atributii sunt reglementate prin Statutul CEC Bank. Consiliul de Administratie este responsabil de indeplinirea urmatoarelor atributii principale:
- indeplinirea tuturor actelor necesare si utile pentru realizarea obiectului de activitate al bancii, cu exceptia celor rezervate de lege pentru adunarea generala a actionarilor;
- supravegherea activitatii Comitetului de Directie si conformitatii respectivei activitati cu strategiile si politicile stabilite de Consiliul de administratie;
- indeplinirea atributiilor prevazute in Legea nr.31/1990, Legea societatilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Statutul CEC Bank S.A.;
- indeplinirea atributiilor prevazute de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.111/2016;
- respectarea prevederilor OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a regulamentelor Bancii Nationale a Romaniei.
Criterii obligatorii de recrutare si selectare, necesar a fi indeplinite cumulativ:
1. Buna cunoastere a legislatiei aplicabile domeniului bancar;
2. Cunoasterea sectorului financiar bancar, inclusiv tendintele si fortele care modeleaza industria, evolutiile viitoare, modele si strategii relevante de afaceri si capacitatea de a articula pozitionarea competitiva a societatii in raport cu alti jucatori din sistem;
3. Minimum 10 ani de experienta profesionala;
4. Minimum 3 ani de experienta relevanta, in ultimii 10 ani, in conducerea, supravegherea sau controlul unor institutii financiare sau a altor categorii de companii sau in conducerea structurilor din cadrul reprezentantului actionarului, sub a carui autoritate se afla banca, pentru responsabilitatile pe care urmeaza sa le aiba in cadrul Consiliului de Administratie (majoritatea membrilor Consiliului de Administratie trebuie sa aiba experienta in conducerea institutiilor din sfera de supraveghere a unei banci centrale);
5. Cunoasterea bunelor practici si principii de guvernanta corporativa, familiarizarea cu legislatia si politicile guvernamentale referitoare la guvernanta intreprinderilor detinute de stat;
6. Intelegerea rolului si functiilor consiliului si indatoririlor directorilor si cunoasterea procesului de luare a deciziilor, in masura in care aceste informatii sunt disponibile in spatiul public;
7. Intelegerea rolului consiliului in oferirea unei directii strategice pentru companie pe termen lung;
8. Experienta in monitorizarea performantei conform prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.111/2016;
9. Absolvent(a) de studii superioare cu diploma de licenta (cel putin doi dintre membrii consiliului de administratie trebuie sa aiba studii economice sau juridice);
10. Cunoasterea limbii romane;
11. Cunoasterea unei limbi de circulatie internationala;
12. Obtinerea de rezultate pozitive economico - financiare la companiile unde au detinut functii de conducere executive sau neexecutive in perioada ocuparii respectivei functii.
Criterii optionale de recrutare si selectare, care constituie avantaj:
1. Experienta in domeniu bancar si financiar in una dintre urmatoarele arii profesionale: administrarea riscurilor semnificative; produse si servicii bancare; creditare; retail banking; juridic; trezorerie si piete de capital; contabilitate, fiscalitate; administrare si valorificare active; sistem IT&C; securitatea datelor si sistemelor; operatiuni bancare; audit si conformitate; managementul resurselor umane; corporate finance; corporate banking.
2. Cunostinte in domeniul risc management si/sau audit si/sau trezorerie si/sau IT/ si/sau HR;
3. Experienta in comunicarea si relatia cu partenerii cu, care interactioneaza institutiile bancare;
4. Experienta in domeniul responsabilitatii sociale corporative;
5. Experienta in formarea, coordonarea si dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal si planificarea succesiunii in cadrul acestora;
6. Experienta internationala in sectorul financiar bancar;
7. Independenta (majoritatea membrilor consiliului de administratie trebuie sa fie independenti, in sensul art. 1382 din Legea nr.31/1990 a societatilor comerciale);
8. Capacitatea de a contribui la luarea deciziilor prin exercitarea de gandire si judecata independente, contribuind la fundamentarea evolutiei pe termen lung a organizatiei;
9. Absolvent(a) al unei specializari/master/doctorat in domeniile management/juridic/economic/financiar, sau in alte domenii relevante pentru banca;
10. Abilitatea de a construi si transmite o cultura organizationala bazata pe valori si cunoasterea climatului economic si social in care opereaza organizatia
In mod obligatoriu, in selectia candidatilor se va avea in vedere evitarea situatiilor de conflict de interese sau incompatibilitati.
In mod obligatoriu, candidatii selectati nu vor avea inscrieri in cazierul fiscal si judiciar si de asemenea, nu vor figura cu sanctiuni din partea Bancii Nationale a Romaniei sau a altor banci centrale.
Nu pot fi alesi mai mult de doi membri din randul functionarilor publici sau din cadrul structurilor sub a carui autoritate se afla banca.
Cel putin doi dintre membri Consiliului de Administratie trebuie sa aiba studii economice sau juridice.
O persoana fizica poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator si/sau de membru al consiliului de supraveghere in societati sau intreprinderi publice al caror sediu se afla pe teritoriul Romaniei.
Selectia membrilor Consiliului de Administratie se va realiza cu respectarea principiului diversitatii de gen.
Candidatii care vor fi selectati pentru a fi inscrisi pe lista scurta vor fi ulterior invitati sa elaboreze o declaratie de intentie pe baza scrisorii de asteptari pe care Ministerul Finantelor Publice o va publica pe site-ul propriu si pe site-ul CEC Banl.
Majoritatea membrilor Consiliului de Administratie trebuie sa fie independenti, in sensul art. 1382 din Legea nr.31/1990 a societatilor comerciale.
Documente necesare pentru depunerea candidaturii: opis; Curriculum Vitae; oferta tehnica - in cadrul careia candidatul va detalia modul in care indeplineste fiecare dintre criteriile cuprinse in Anuntul de selectie; cel putin doua scrisori de recomandare; Formularul nr.1: Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatia de conflict de interese; formularul nr.2: Declaratie pe propria raspundere mentionand daca detine sau nu statutul de "independent", in sensul Art.138 din Legea nr.31/1990; Formular nr.3: Declaratie pe propria raspundere privind lipsa antecedentelor penale; copie dupa actul de identitate.
Documentele solicitate prin prezentul anunt vor fi expediate prin curier/ posta/ depuse cu confirmare de primire pana cel tarziu in data 4 ianuarie 2017, ora 13.00, pe suport hartie, in plic inchis si sigilat, pe care se va mentiona: "Procedura de recrutare si selectie pentru pozitia de membru in Consiliul de Administratie al CEC Bank, nume prenume candidat", la registratura Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor, nr.17, Sector 5, Bucuresti.
Documentele vor fi transmise in format electronic, la adresa de e-mail cec-bank@transearch.com, pana cel tarziu la aceeasi data si ora limita stabilite pentru transmiterea plicului cu documente.
Depunerea pe suport hartie a tuturor documentelor pentru candidatura, solicitate prin prezentul anunt de selectie, este obligatorie.
Nedepunerea, respectiv netransmiterea, in termenul indicat, a tuturor documentelor solicitate poate atrage dupa sine excluderea din procedura de recrutare si selectie.
Prin transmiterea aplicatiei, candidatii isi dau acordul implicit ca datele lor personale sa fie procesate in scopul procedurii de recrutare si selectie, conform dispozitiilor legale.
Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a intervieva numai candidatii selectati si de a renunta la procesul de selectie oricand pe parcursul derularii procedurii.
Candidatilor selectati pentru interviu li se pot cere documente suplimentare de natura sa probeze experienta lor sau statutul profesional.
Candidatii participanti la procesul de selectie va trebui sa aiba in vedere ca, in urma procesului de selectie, desemnarea membrilor in Consiliul de Administratie se face de catre Adunarea Generala a Actionarilor Societatii, la propunerea actionarului, Statul Roman prin MFP.