Inainte de a face o achizitie
1. Cautati adresele web care incep cu https:// ("s" vine de la sigur) si au un simbol in forma de lacat in partea din dreapta jos a barei de instrumente a browser-ului. Acest lucru va confirma ca datele personale sunt transmise in siguranta.
2. Este recomandat sa saceti cumparaturi si pe site-uri internationale, unde s-ar putea sa gasiti oferte foarte bune.
3. Trebuie sa cititi politica de confidentialitate a companiei. Puteti gasi informatii despre eforturile sale de a va proteja dreptul la intimitate si despre politicile sale privind colectarea, utilizarea si transferul datelor personale catre alte organizatii.
4. Este necesar sa verificati daca exista simbolurile specifice prin care se arata garantia securitatii oferite de comerciantul online, gen MasterCard SecureCode sau Verified by Visa.
5. Verificati identitatea juridica a magazinului online. Acest lucru include datele de contact, numarul de identificare de la Registrul Comertului, codul unic de inregistrare (VAT code), modalitati de plata si livrare, termeni si conditii, perioada pe care o aveti la dispozitie pentru a va razgandi si politica de returnare.
6. Este bine sa va bazati pe familie, prieteni si organizatiile de protectie a consumatorilor pentru recomandari si review-uri ale comerciantului online. Nu cumparati produse sau servicii scumpe de la firme despre care nu stiti nimic.
In timpul unei achizitii online
1. Consumatorilor li se pot solicita informatii personale si financiare, necesare pentru tranzactiile cu cardul. Acestea includ: marca sub care este este emis, numarul, numele de pe card, data de valabilitate, codul de siguranta de pe verso-ul cardului (nu si PIN-ul) si adresa de livrare.
Astfel, pentru a beneficia de maximum de siguranta: este recomandat sa nu divulgati niciodata codul PIN in mediul online si sa nu oferiti niciodata informatii financiare si personale, ca raspuns la o solicitare venita pe mail. Companiile de carduri si bancile nu solicita niciodata astfel de informatii pe email.
Dupa ce ati facut o achizitie online
1. Pastrati inregistrari ale tranzactiilor online. Acest lucru s-ar putea traduce prin a face o copie tiparita sau una digitala a paginii pe care ati efectuat tranzactia sau a paginii de confirmare a comenzii, care are rolul unei chitante.
2. Verificati extrasul de cont al cardului dumneavoastra pentru a va asigura ca tranzactiile online au fost procesate corect.
3. Veti putea primi banii inapoi daca aveti probleme cu achizitia online pe care ati realizat-o, prin intermediul serviciilor noastre de Chargeback. Aici sunt incluse situatii ca cea in care nu primiti comanda, vi se solicita bani pentru o comanda pe care nu ati facut-o sau primiti un extras de cont ce contine o greseala.
4. Consumatorii sunt sfatuiti intotdeauna sa contacteze mai intai comerciantul online. Totusi, daca problema nu poate fi rezolvata impreuna cu comerciantul, contactati banca emitenta, ca sa aflati mai multe despre optiunile pe care le aveti la dispozitie .