Ce fel de EDUCATIE FINANCIARA vor parintii din Romania: copiii chiar trebuie sa invete ceva util
educatie antreprenorialaantreprenoriat romaniaeducatie financiara
Gradul scazut de educatie financiara si antreprenoriala ii ingrijoreaza pe tot mai multi parinti. Drept urmare 9 din 10 parinti ar fi multumiti de introducerea unui modul de educatie antreprenoriala in scoli. 87% dintre parinti considera ca un curs de educatie antreprenoriala in scoala ar fi de interes pentru copii, iar 67% declara ca fiii sau fiicele lor isi doresc propria afacere.
Datele sunt cuprinse intr-un studiu realizat de
Reveal Marketing, Vertik si Kidprenor in sustinerea demersului de includere in scoli, din 2023, a unui modul de educatie antreprenoriala de catre Ministerul Educatiei.
Studiul a evidentiat patru aspecte fundamentale referitoare la opiniile parintilor si a copiilor in ceea ce priveste antreprenoriatul. In primul rand, parintii sunt deschisi in proportie foarte mare spre educarea antreprenoriala a copiilor.
Acelasi interes apare si in cazul celor mici, cand sunt intrebati de educatie si activitati antreprenoriale.
In al doilea rand, sunt dezvoltate abilitati importante in viata profesionala: responsabilitate, initiativa economica si creativitate.
De asemenea, respondentii considera ca IMM-urile sunt baza economiei tarii si ca acestea sporesc gradul de ocupare al fortei de munca.
Beneficii pentru Romania ar fi cresterea nivelului profesional al angajatilor (63%), modernizarea si digitalizarea accelerata (61%) si imbunatatirea conditiilor de munca (46%)
Conform studiului, 91% dintre respondenti se declara multumiti de introducerea unui modul care sa vizeze educatia antreprenoriala in scoli, iar 87% considera ca un astfel de curs ar fi de interes pentru copii.
Parintii au asteptarea ca un modul de educatie cu specific antreprenorial sa le dezvolte copiilor abilitatea de gestiune a banilor (92%), sa le starneasca dorinta de invatare (92%) si sa contribuie la o stima de sine sanatoasa (91%).
Totodata, copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu initiativa economica (54%) si mai creativi (51%).
Cum se poate face educatie antreprenoriala eficienta
Jocurile interactive (88%), taberele (85%) si continutul video (79%) sunt considerate cele mai eficiente forme de livrare a materialelor in educatia antreprenoriala in opinia parintilor.
Respondentii declara in proportie de 67% ca fiii sau fiicele lor vor sa aiba propria afacere, in timp ce 52% declara despre copiii lor ca au avut activitati prin care sa obtina bani.
Copiii celor care au avut initiative antreprenoriale au avut intr-o proportie semnificativ mai mare activitati prin care sa obtina bani, 66%, spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere, 41%.
Doar 37% dintre respondenti se considera informati sau foarte informati cand vine vorba despre antreprenoriat, desi 43% din total declara ca au, au avut sau au intentionat sa aiba propria afacere.
Ideea de antreprenor asociata cu viitorul profesional al copiilor
Antreprenoriatul este asociat, in principal, cu puterea de decizie (84%), inovatia (74%) si riscul (71%).
75% dintre parintii intervievati isi considera copiii potriviti pentru a avea propria afacere, atunci cand vor fi mari.
Rezultatele sondajului reflecta ce-si doresc parintii pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% vor o cariera in antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.
Odata cu cresterea in varsta a parintilor, ei cred ca este nevoie de mai multe IMM-uri, pentru cresterea gradului de ocupare a fortei de munca si oferirea unor produse concurentiale, ca raspuns la nevoile clientilor.
Persoanele care au avut initiative in antreprenoriat sustin importanta si rolul IMM-urilor in Romania pentru dezvoltarea economica.
Parintii considera ca, daca investim in educatia copiilor, in viitor, nivelul profesional al angajatilor ar fi mai ridicat (63%), Romania ar fi mai moderna si digitalizata (61%) si conditiile de munca ar fi mai bune (46%).