Ce buget au romanii pentru cumparaturile de Craciun din al doilea an de pandemie
buget craciun 2021cadouri 2021vacante craciun 2021sarbatori de iarna 2021
Chiar daca suntem inca in pandemie si nu se stie cand se va termina aceasta, chiar daca sunt cocosati de scumpirile la energia electrica si gaze, romanii nu renunta la a le oferi cadouri mai mult sau mai putin costisitoare rudelor, prietenilor, colegilor. OLX a desfasurat un studiu la nivel national cu privire la obiceiurile romanilor la cumparaturile de Craciun.
Si in 2021, un procent important de consumatori (85%) planuiesc sa cumpere
cadouri de Craciun pentru rude si cei apropiati.
Cei mai multi (51%) au la dispozitie o suma cuprinsa intre 251 si 1.000 de lei, pe urmatoarele locuri situandu-se 31% dintre respondenti, cu un buget disponibil de pana la 250 de lei si 13% pentru intervalul 1.001-2.500 de lei.
Intrebati ce ofera cel mai des de Craciun, cei mai multi respondenti au ales jucariile si suvenirurile (47%), urmate de haine si accesorii (45%) si produse cosmetice (39%).
In acelasi timp, 55% dintre acestia vor continua sa cumpere de Craciun atat online, cat si din magazinele fizice, iar 44% au optat pentru cumparaturile efectuate exclusiv online.
Majoritatea romanilor petrec Craciunul acasa
Pandemia a avut un impact considerabil asupra planurilor de vacanta ale romanilor (57%).
Din moment ce calatoriile in strainatate sunt dificile, 32% dintre respondenti vor ramane in tara; 14% nu doresc sa intre in contact cu alte persoane, de teama infectarii, iar 11% se declara afectati ca restaurantele si hotelurile solicita certificatul verde.
Pe fondul pandemiei, 68% dintre respondenti au mentionat ca isi vor petrece sarbatorile de iarna acasa, 20% planuiesc vizite la rude si prieteni, 7% au ales vacantele in tara si doar 3% au intentia de a calatori in strainatate.
Cheltuieli mai mici de Black Friday 2021
Peste 50% dintre respondenti au declarat ca nu au beneficiat de ofertele cu reduceri de Black Friday, in luna noiembrie, din lipsa de interes.
La polul opus, 28% au cumparat produse pe care le-au descoperit cu ocazia reducerilor de Black Friday, iar 21% au achizitionat articolele pe care si le doreau de mult timp si pe care le asteptau la un pret bun.
Fata de Black Friday 2020, romanii care au ales sa cumpere si in 2021 au luat decizia de a cheltui mai putin deoarece nu si-au permis sa-si cumpere articolele dorite (23%) sau de a cheltui aceeasi suma, planificandu-si din timp cumparaturile (11%), in timp ce 20% au alocat un buget mai mare, spre deosebire de anul trecut, fiind atrasi de ofertele comerciantilor.
La cumparaturile de Black Friday de anul acesta, aproape 60% au cheltuit mai putin de 500 de lei, iar pragul urmator (intre 501 si 2.500 de lei) a fost atins de 29%.
Numai 4,5% dintre romani si-au permis sa cheltuiasca peste 5.001 de lei.
In topul preferintelor privind achizitiile de Black Friday au fost produsele electronice (laptopuri, tablete, telefoane) pentru 47%, electrocasnice (frigidere, masini de spalat, aparate de aer conditionat) 27,5%, articole de moda 23%, produse cosmetice 13%, calatorii (bilete de avion, rezervari hotel, excursii) 3%.
Cand vine vorba de a obtine un profit din bunurile achizitionate la reducere, de Black Friday, 95% dintre respondenti au cumparat produse doar pentru uz personal si doar 5% au cumparat cu intentia de a vinde ulterior aceste bunuri pe site-urile de anunturi generaliste.
Chestionarul a fost publicat pe OLX.ro, in perioada 1-15 decembrie 2021, iar raspunsurile au fost colectate de la 1.245 respondenti, la nivel national.