BVB a publicat a treia editie a Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate
carta alba bvbcompanii bvbinvestitii bursa
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a publicay, astazi, cea de-a treia editie a Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate, in scopul evaluarii calitatii si corectitudinii informatiilor furnizate de emitentii listati pe Piata Principala a BVB.
Scopul Cartei Albe este de a arata cele mai bune practici ale companiilor listate in comunicarea cu investitorii si, in acelasi timp, sa identifice punctele slabe si sa ofere companiilor suficiente informatii pentru a-si imbunatati website-urile, precum si modul in care interactioneaza cu investitorii.
"Desi a treia evaluare a fost, initial, prevazuta pentru 2018, am primit multe solicitari din partea emitentilor care au dorit ca reevaluarea sa aiba loc mai devreme.
Am considerat aceste solicitari drept un semn pozitiv, care ne-a aratat ca publicarea editiei anterioare a Cartei Albe, precum si a Ghidului de cele mai bune practici in comunicarea privind Relatia cu Investitorii au fost bine primite si au constituit un impuls pentru multi emitenti sa-si ajusteze si sa-si imbunatateasca website-urile", a declarat Lucian Anghel, presedintele Consiliului de Administratie al BVB.
Evaluarea a fost efectuata in lunile august si septembrie 2017 si a inclus 85 de companii autohtone listate la BVB.
Asa cum s-a procedat si in cazul editiei precedente a Cartei Albe, analiza a fost compusa din doua dimensiuni complementare: evaluarea calitativa si matricea evaluarii, avand ca finalitate evaluarea performantelor companiilor.
Pentru a urmari progresele realizate de companii, a fost utilizat un sistem de punctaj si evaluare aproape identic celui din evaluarea anterioara.
Toti emitentii au fost astfel evaluati pe o scala de 10 puncte, care a inclus aspecte cum ar fi: usurinta de utilizare a website-ului, usurinta de a gasi informatii RI, acces egal la informatii atat pentru investitorii vorbitori de limba romana, cat si pentru vorbitorii de limba engleza, acuratetea si completitudinea informatiilor furnizate, informatii cu privire la listarea companiei, precum si promptitudinea si acuratetea raspunsului oferit prin e-mail la o intrebare legata de RI.
Rezultatul general al celei de-a treia evaluari arata ca s-au inregistrat progrese, iar emitentii si-au imbunatatit website-urile si, in unele cazuri, si comunicarea online.
In general, diferenta dintre scorurile inregistrate in editia a doua si cea de-a treia, a fost de 1-2 puncte, dar au existat si companii care au inregistrat rezultate impresionante, cel mai bun exemplu fiind Mecanica Ceahlau, care a consmnat cea mai mare imbunatatire, de la 3, la 9,75 puncte din 10, urmat de Electromagnetica cu un punctaj de la 1 la 7, si Romcarbon cu unul de la 4,5 la 9,5.
Un alt progres important este dublarea numarului companiilor care au inregistrat un scor maxim, de 9-10 puncte, ajungand la 17 emitenti, reprezentand 20% din toate companiile cotate la bursa.
O parte dintre rezultatele cele mai importante cuprinse in Carta Alba sunt: la momentul evaluarii, un emitent nu a avut website-ul operational, o imbunatatire tinand cont de rezultatul evaluarii din mai, cand 4 emitenti aveau website-uri nefunctionale. 64 din 85 de emitenti (75%) au avut continutul RI atat in limba romana, cat si in limba engleza (imbunatatire de la 52/83 in mai 2017).
41 din 85 de emitenti (48%) au raspuns cererii de informatii privind evenimentele viitoare pentru investitori si daca societatea va distribui dividende din profitul din 2016. In ansamblu, 43 de emitenti au utilizat rezultatele celei de-a doua evaluari pentru a-si imbunatati website-urile.