BVB a lansat Ghidul celor mai bune practici privind comunicarea in relatia cu investitorii
ghiduri bvbcomunicare investitoricarta alba bvbludwik sobolewski
In urma publicarii celei de-a doua editii a Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate, Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a lansat Ghidul celor mai bune practici privind comunicarea in relatia cu investitorii, un document care ii va ajuta pe emitentii actuali si potentiali in procesul de imbunatatire a relatiilor cu investitorii.
"Dupa lansarea Cartei Albe, in mai 2017, reprezentantii Bursei de Valori Bucuresti au fost contactati de peste un sfert dintre emitentii de pe piata principala, cu solicitari de informatii suplimentare despre cum sa-si imbunatateasca website-urile si comunicarea cu investitorii.
Ideea de a crea Ghidul celor mai bune practici privind comunicarea in relatia cu investitorii a fost inspirata de dorinta puternica a companiilor listate la BVB de a-si imbunatati prezenta online.
Prin urmare, acest document trebuie utilizat ca punct de referinta si inspiratie pentru orice emitent, atunci cand creeaza sau ajusteaza sectiunea Relatia cu investitorii sau cand imbunatateste utilitatea generala a website-ului companiei", potrivit lui Ludwik Sobolewski, CEO al BVB.
Cele mai bune practici prezentate in Ghid sunt structurate in sase categorii: prezenta continutului general, informatii esentiale, informatii recomandate, accesibilitate moderna, instrumente si solutii de navigare, canale alternative de comunicare, oportunitati offline.
In total, in document, sunt prezentate 63 de bune practici, fiecare ilustrata de cel putin un exemplu.
Ghidul compileaza cele mai bune practici aplicate de peste 30 de emitenti ai BVB.
Pentru unele dintre cele mai bune practici sau tendinte viitoare in relatiile cu investitorii care nu sunt inca prezente pe piata de capital din Romania, au fost folosite exemple ale unor emitenti straini.
Toate exemplele celor mai bune practici contin hyperlink-uri, permitand utilizatorilor documentului sa acceseze imediat subsectiunile indicate ale website-ului emitentului.
"Pentru a continua dialogul cu emitentii precum si misiunea noastra de a introduce cele mai bune standarde pe piata, reprezentantii BVB vor contacta emitentii direct, oferind in continuare sprijinul necesar pentru imbunatatirea website-urilor lor.
Dupa aceasta etapa, va incepe cea de-a treia evaluare in scopul republicarii Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate, la jumatatea lunii iulie.
In cursul evaluarii, BVB va include lista emitentilor care vor participa la Premiile Emitentilor BVB - un eveniment care va viza premierea celor mai buni emitenti BVB, in cadrul mai multor categorii distincte", a declarat Zuzanna Kurek, director adjunct, in cadrul Departmentului Business Development si Marketing al BVB.