Bursa de Valori Bucuresti se straduieste pentru al treilea an la rand sa promoveze conceptul MADE IN ROMANIA
made in romaniapromovare romaniacompanii romanestiproduse romanestibvb
Bursa de Valori Bucuresti (BVB), impreuna cu partenerii sai au dat startul celei de-a treia editii a Made in Romania si au lansat cartea Made in Romania: 15 companii pentru cresterea economiei romanesti si povestile lor unice.
Made in Romania este un proiect unic care isi propune sa identifice si sa promoveze antreprenoriatul romanesc. Intre 18 februarie si 17 martie, antreprenorii romani si angajatii companilor romanesti, sunt invitati sa depuna nominalizarile utilizand site-ul dedicat proiectului
www.bvbleague.ro.
Cartea lansata, luni, de BVB are peste 100 de pagini si cuprinde povestile companiilor finaliste ale Made in Romania - editia a II-a, Allview (Visual Fan), ApiLand, Aqua Carpatica (Carpathian Springs), Bebe Tei, Bilka Steel, Carturesti, City Grill, Cramele Recas, Farmec, iHunt, Musette, Qualitance, Simultan, Te-Rox Prod si Tremend Software Consulting.
"Avem foarte multe companii de valoare in Romania, insa doar cateva dintre acestea au inceput sa se extinda in regiune. Speram sa vedem cat mai multe astfel de companii antreprenoriale romanesti care se extind in alte tari, intrucat avem antreprenori cu know-how si experienta de inalta calitate.
Suntem onorati ca pe o parte dintre acestia i-am cunoscut prin intermediul Made in Romania. Selectia celor 15 companii a fost dificila tocmai datorita povestilor lor foarte interesante, a viziunii antreprenorilor care au fondat aceste companii cu un potential de dezvoltare remarcabil.
Povestile celor 50 de companii semifinaliste ne-au convins sa le invitam si pe acestea la training-urile pe care le-am organizat la sediul BVB si care, in fiecare luna, au avut cate o tema diferita, dar pornind de la realitatile cotidiene ale companiilor: finantare, contabilitate, marketing, strategie si inovatie.
Aceste training-uri au fost sustinute de partenerii nostri in acest program, unii dintre ei, oferindu-le companiilor chiar si o serie de ore gratuite de consultanta. Toate aceste demersuri au un singur scop, acela de a ne aduce o contributie la dezvoltarea acestor companii si, implicit, a mediului de afaceri din Romania", a declarat Lucian Anghel, presedintele Consiliului de Administratie al BVB.
Prin lansarea concomitenta a cartii Made in Romania si a celei de-a treia editii a programului, BVB arata ca Made in Romania este un program continuu, un ecosistem, unde antreprenorii, investitorii, consultantii si toti ceilalti actori activi in mediul de afaceri au posibilitatea sa se intalneasca si sa invete unii de la ceilalti, astfel incat business-urile lor si, implicit, economia romaneasca sa se dezvolte.
"Aditional expunerii pe care programul Made in Romania o confera antreprenorilor, vorbim si de finantare, deoarece orice antreprenor isi doreste sa-si creasca afacerea, iar aceasta evolutie este sustinuta si de finantare.
Sunt multi antreprenori cu idei foarte bune si cu afaceri in dezvoltare, dar nu au inca implementata o standardizare similara celor din companiile listate la bursa.
Prin Made in Romania ne propunem sa oferim suport companiilor in implementarea acestor standarde cerute de finantatori, pentru a facilita procesul atunci cand vor sa atraga o investitie, indiferent ca aceasta ar fi atrasa de pe piata de capital sau din alte surse", a declarat Adrian Tanase, directorulul general al BVB.
Pe parcursul celor doua editii ale Made in Romania, BVB a interactionat cu peste 300 de companii antreprenoriale romanesti, dintr-o multitudine de ramuri ale economiei.
La a doua editie Made in Romania, au fost inscrise 201 companii, cu 20% mai multe decat la prima editie. Cu ocazia inceperii celei de-a treia editii a programului, BVB a relansat website-ul dedicat Made in Romania, www.bvbleague.ro, si a prezentat mai multe informatii cu privire la modul de desfasurare a programului pe parcursul anului 2019.
A treia editie aduce o serie de imbunatatiri, cu o segmentare clara a companiilor participante, si o restructurare a programului de mentorat, astfel incat Made in Romania sa ajunga cat mai aproape de antreprenorii din tara noastra.
La segmentarea companiilor inscrise se va tine cont, printre altele, de cifra de afaceri, numarul de angajati si perioada de activitate, astfel ca vor fi trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri si companii mari.
Fiecare companie participanta va concura cu firme de talie similara. Totodata, programul va da sanse de afirmare si antreprenorilor care sunt la inceput de drum.