Belgienii, romanii si francezii au cele mai mari retineri legate de cumparaturile online
cumparaturi onlinestudiu ingplati online
Studiul ING "Cum preferati sa platiti?" arata ca, in timp ce, la britanici si americani, cumparaturile online au prins de minune, belgienii, romanii si francezii sunt printre europenii care cumpara cel mai rar in acest mod.
Studiul ING a fost realizat, in acest an, prin intermediul Ipsos folosind sondaje online, in Austria, Belgia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Romania, Spania, Turcia, Marea Britanie, Australia si SUA.
Potrivit cercetarii, generalizarea folosirii telefoanelor inteligente si imbunatatirea accesului la internet a convins tot mai multi europeni sa foloseasca telefonul in relatia cu banca, pentru cumparaturi sau plati.
Procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut, in ultimul an, de la 48%, la 61%, in Europa.
Cand vine vorba despre cumparaturi online, locuitorii din Marea Britanie si SUA sunt cei mai buni clienti in comparatie cu cei din Europa si Australia.
77% din populatia Marii Britanii cumpara online cel putin o data pe luna, cu 10% mai mult decat media europeana, iar belgienii, romanii si francezii cumpara cel mai rar online.
In cazul cumparaturilor in magazin, europenii fac 92% dintre plati cu numerar, cu card de debit sau de credit, iar, pentru cumparaturile online, 42% platesc imediat, prin card de debit/credit; 32% platesc prin PayPal; 11% platesc la livrare si 11% opteaza pentru solutii locale de plata.
Citeste si:
Alianta nationala pentru educatia financiara
Deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate/compatibilitatea dispozitivelor folosite la achizitie sau de comisioane. In Romania, 46% dintre cumparatorii online platesc cu numerar sau card, la livrare.
Conform studiului, tehnologiile alternative castiga teren. Cea mai acceptata este PayPal, cu numai 13% dintre respondenti declarand ca nu vor utiliza niciodata acest serviciu online.
In acelasi timp, studiul releva ca Amazon, Google si Apple au de munca, intrucat, 25%, 31%, 32% dintre europeni sustin ca nu le vor folosi niciodata pentru a plati bunuri si servicii, in magazine sau online, iar, in cazul Facebook, procentul creste la 52.
Cercetarea a mai aratat ca, pentru a-si gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificari legate de operatiunile lor.
80% apreciaza informarile cu soldul contului actualizat dupa o plata, iar 76% ar vrea sa primeasca notificari dupa fiecare plata peste o anumita suma setata.
Foto: pexels.com