Crizele economice si problemele aferente prin care am trecut cu totii in ultimii 15 ani ar fi trebuit sa ne indemne la mai multa prudenta din punct de vedere financiar, insa nu toti romanii dau dovada ca isi aduc aminte de toate acestea.
Criza provocata de pandemia de coronavirus si razboiul demarat de regimul de la Kremlin in Ucraina au inrautatit situatia economica la nivel global, marea majoritate a tarilor planetei confruntandu-se la aceasta ora cu o inflatie serioasa si cu probleme economice.
Educatia financiara se poate dovedi extrem de importanta intr-o perioada atat de tulbure din punct de vedere economic precum este aceasta, deciziile financiare putand face diferenta intre a fi sarac si a fi prosper. Ultimul an ne-a dovedit din plin asta, unii romani luand anumite decizii care i-au salvat de la probleme. Spre exemplu, asa cum remarca si specialistii CSALB, multi consumatori au trecut de la ROBOR la IRCC, reusind sa salveze sume considerabile din valoarea ratei lunare timp de cateva luni. La fel, altii au trecut la dobanda fixa chiar in timpul cresterii dobanzilor variabile, in timp ce alti consumatori au decis sa ramburseze anticipat cu banii economisiti pe timpul pandemiei.
„Scaderea inflatiei, asteptata in a doua parte a anului, ar avea un impact pozitiv asupra costurilor pe care le au clientii bancilor, in special cei care au contractat in trecut credite cu dobanda variabila. Chiar daca avem semnale ca s-a oprit cresterea abrupta a inflatiei si dobanzilor, trebuie sa ramanem atenti si echilibrati. Optimismul trebuie dozat bine! Odata cu scaderea inflatiei, creste apetitul de a lua credite noi. Important este sa luam cea mai inteleapta decizie pentru finantele noastre si ale familiei, inclusiv in perioadele in care suntem optimisti si increzatori”, transmite Dana Dima, vicepresedinte in cadrul Bancii Comerciale Romane intr-un episod de tip podcast inregistrat de CSALB.
„In ziua de astazi, daca se va ajunge la o noua criza financiara, sistemul bancar este mai bine pregatit. Rolul CSALB poate fi de amortizor al socurilor unei eventuale crize, pentru ca a creat cadrul in care consumatorul si banca stau la aceeasi masa si cauta impreuna solutii la problemele aparute in relatia lor contractuala. In plus, sistemul bancar este mai stabil. In momentul in care o banca ar fi supusa unor proceduri de redresare, un intreg etaj in BNR este gata sa intervina. Sunt oameni care se pregatesc de cativa ani pentru eventuale situatii de criza financiara, la solicitarea Uniunii Europene”, spune si Radu Rizoiu, conciliator onorific CSALB si profesor universitar. Peste 3.500 de consumatori s-au adresat CSALB incepand cu luna martie 2022 in incercarea de a negocia cu banca modificarea contractelor si diminuarea efortului de plata, rolul institutiei dovedindu-se a fi unul din ce in ce mai important in prezent.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si