Autentificarea necesara la inregistrarea in SPV se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Autentificarea necesara la inregistrarea in SPV se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente
Autentificarea necesara la inregistrarea in SPV se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente
de Vlad Strunescu la 13 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
autentificare spvdocumente necesare spvdocumente spvsomatii spv

Agentia Natională de Administrare Fiscala a anuntat ca Autentificarea, necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente.

Potrivit ANAF, Spatiul Privat Virtual este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. 

Citeste si: Cum poate concordatul preventiv sa salveze multe dintre firmele afectate de coronacriza economica
 
Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual (SPV) au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV.
 
Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola. 
 
Acestea, pentru a se inregistra in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF. 
 
Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente:
 
a) decizie de impunere - emisa incepand cu anul 2013 sau
 
b) decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau
 
c) somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015;
 
d) numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
 
Astfel, incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 01.01.2015, aprobarea inregistrarii in SPV se realizeaza cu usurinta in mediul electronic. 
 
In acest sens, este necesar ca, la momentul completarii formularului web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul Tipul de aprobare, persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii, selecteaza optiunea Verificare numar document, iar campul Numar document sa fie completat cu numarul documentului.
 
Serviciul SPV este usor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.
 
Accesarea se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual.
 
Pentru informatii detaliate privind pasii necesari si modalitatea de completare a formularului, precum si lista de documente care pot fi transmise si primite prin acest serviciu, atat pentru persoane fizice, cat si persoane juridice, va rugam sa urmariti si tutorialul video publicat in sectiunea din site mai sus mentionata.
 
ANAF le reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul SPV (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro.

Citeste si: EximBank a lansat un nou produs de asigurare pentru exportatori in contextul pandemiei COVID-19
 
Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in SPV pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele
Ultimele stiri economice

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele

today25 Feb. 2025
Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere
Companii

Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere

today25 Feb. 2025
Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025
Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa
Companii

Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa

today25 Feb. 2025
Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?
Business

Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x