Aplicatie de autentificare biometrica pentru platile on-line
autentificare biometrica banciplati autentificare biometricabrom payplati carduri
Banca Romaneasca a lansat aplicatia BROM Pay prin intermediul careia clientii posesori de carduri se pot autentifica biometric pentru platile on-line, banca intrand, astfel, in clubul restrans al furnizorilor locali de servicii financiare care ofera o aplicatie de autentificare biometrica a tranzactiilor e-commerce.
Prin intermediul BROM Pay, cand clientul initiaza plata intr-un magazin online, pe ecranul telefonului, apare o notificare de tip push prin accesarea careia se deschide o pagina de autorizare biometrica.
Citeste si:
Ce tendinte a generat pandemia pe piata platilor din Romania
Confirmarea biometrica a tranzactiei se face prin atingerea senzorului de amprenta al telefonului sau prin alta metoda de autentificare biometrica disponibila pe telefon (recunoastere faciala, iris sau voce).
Banca sustine ca nu stocheaza datele biometrice ale clientului, acestea ramanand in continuare pe telefonul utilizatorului.
In aplicatia biometrica BROM Pay, utilizatorul poate vizualiza atat tranzactiile online efectuate, cat si informatii despre fiecare tranzactie in parte.
La inrolare, clientul poate vizualiza toate cardurile pe care le detine, iar, printr-o simpla atingere a cardului, poate verifica ce tranzactii e-commerce a autorizat biometric de pe cardul respectiv.
Pentru ca o tranzactie sa fie autentificata biometric, comerciantul la care se efectueaza tranzactia sau procesatorul de tranzactii al comerciantului trebuie sa fie inrolat in protocolul de securitate 3DSecure.
Daca acesta nu este inrolat, clientul nu primeste notificarea de tip push si tranzactia se efectueaza prin flux normal, nesecurizat.
Interactiunea cu aplicatia BROM Pay este gandita dupa standarde moderne de UX (user experience) determinate de marii jucatori la nivel global in domeniul mobile banking.
Citeste si:
Exista afaceri dupa coronavirus?
Reprezentantii Bancii Romanesti considera ca este firesc ca si bankingul sa mearga pe calea digitalizarii schimband modul in care serviciile bancare ajung la public prin cresterea rapiditatii, a accesibilitatii si autonomiei, mai ales ca devine evident faptul ca traim intr-o lume tot mai digitala.