Apelul telefonic care-ti rade toti banii din cont: nu raspundeti la aceste numere, stergeti-le din telefon pe loc
metoda de fraudafrauda bancarabanci
La vremuri noi, infractiuni noi. Escrocii nostri profita de digitalizare si de faptul ca aproape fiecare roman are un telefon in casa, asa ca si-au mutat tentativele de frauda prin intermediul dispozitivelor de acest tip.
Cu un simplu apel telefonic sau SMS primit risti sa ramai fara niciun banut in contul bancar, daca nu esti deosebit de atent.
Politia Romana avertizeaza ca in aceasta perioada se desfasoara o tentativa de frauda in numele unor banci renumite de la noi din tara, cu sute de mii de clienti.
Cum procedeaza infractorii? Te suna in numele respectivei institutii bancare, desigur ca folosesc aceasta acoperire in mod abuziv, si iti solicita diferite date personale, date bancare, date pe care doar tu ar trebui sa le cunosti fara sa le impartasesti nimanui.
Odata ce le obtin, au drumul neintrerupt catre banii tai din cont!
Cea mai noua metoda de frauda prin apel telefonic sau SMS
Escrocii le spun victimelor lor, in cadrul unui apel telefonic sau printr-un SMS, ca sunt de la departamente antifrauda ale bancilor si care, sub pretextul unei plati "suspecte", cer date de pe card si codul de securitate.
Nu furniza aceste informatii nimanui si cu atat mai putin unor necunoscuti care te contacteaza prin telefon!
Grav este faptul ca
infractorii fac rost de numere de telefon similare celor ale institutiilor bancare de al caror nume se folosesc in mod ilegal, prin urmare victima e mai vulnerabila si poate cu usurinta sa cada in plasa lor.
"Victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezinta drept angajati ai departamentului antifrauda, din cadrul unor institutii bancare din Romania. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unitatilor bancare.
Apelantul pretinde ca exista o plata suspecta si solicita informatii personale, datele de pe card si codul de securitate pentru a anula acea tranzactie. Este important sa retineti ca institutiile bancare nu va vor solicita niciodata informatii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!", avertizeaza politistii.
Acestea fiind spuse, retine ca reprezentantii bancilor nu iti vor solicita niciodata astfel de date si in niciun caz prin intermediul unui apel telefonic, SMS sau e-mail. Deplaseaza-te la cea mai apropiata sucursala a bancii tale si clarifica acolo problemele pe care doresti sa le rezolvi. Daca ai furnizat date sensibile, du-te cat mai repede la banca si anunta Politia, pentru a se dispune cat mai din timp posibil masuri menite sa te ajute sa-ti recuperezi prejudiciul, asta daca mai e posibil acest lucru.
Din pacate, in multe situatii, oamenii intarzie sa ceara ajutor sau si daca il solicita, din cauza metodelor perfectionate de catre infractori, cu mare dificultate sau poate niciodata nu se mai ajunge la o solutionare a cazului in vederea recuperarii pagubei. Deci, mare atentie cui dati detalii de pe actele de identitate sau informatii bancare.
Foto: freepik.com