ANAF va trimite notificari prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV) catre firmele despre care considera ca ar trebui sa utilizeze sistemul e-Factura, insa nu au emis nicio factura pana in prezent prin intermediul sistemului electronic pus la dispozitie. Asa cum este stiut deja, incepand de la 1 ianuarie 2024, SRL-urile si PFA-urile sunt obligate sa treaca la facturarea electronica impusa de ANAF. Notificari in acest sens vor fi trimise incepand din data de 15 martie.
Prin aceasta miscare, ANAF isi propune sa reaminteasca firmelor ca au aceasta obligatie. Potrivit estimarilor, este de asteptat ca aproximativ 100.000 de firme sa primeasca o asemenea notificare, dintr-un total de 700.000 de firme. Obligatia conformarii la sistemul RO e-Factura exista deja pentru toate firmele din Romania, insa ANAF nu aplica inca amenzi pentru cele care nu fac asta. Perioada in care nu vor fi aplicate amenzi ar putea sa se prelungeasca chiar de la 31 martie la 30 iunie 2024.
Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise in cadrul sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in Romania, este de 5 zile lucratoare (incepand cu 1 iulie, se utilizeaza un termen de 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, insa nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita stabilita pentru emiterea facturii.
e-Factura este un sistem electronic pus la dispozitie de catre ANAF pentru transmiterea si raportarea facturilor, avand ca scop digitalizarea procesului de facturare si prevenirea evaziunii fiscale. Acest sistem este obligatoriu in prezent pentru achizitiile publice, pentru produsele cu risc fiscal ridicat, comercializate in cadrul relatiilor B2B si pentru utilizarea voucherelor de vacanta.
Ministrul Marcel Bolos a explicat de-a lungul timpului de ce este atat de importanta implementarea acestui sistem: „Implementarea facturarii electronice va contribui la sporirea transparentei, la monitorizarea precisa a tranzactiilor si la raportarea in timp real catre autoritatile fiscale. Acest instrument va consolida eforturile noastre de a proteja bugetul public si de a asigura o concurenta echitabila intre contribuabili. Facturarea electronica ofera avantajul unei inregistrari precise si verificabile a tranzactiilor comerciale, simplificand procesele de verificare si audit”.
“Astfel, ne asiguram ca tranzactiile respecta reglementarile fiscale si nu sunt supuse manipularilor frauduloase. Prin impunerea facturarii electronice, eliminam riscul utilizarii facturilor false sau duplicate, deoarece fiecare tranzactie este inregistrata in mod unic. In contextul implementarii acestei masuri, sprijinul acordat contribuabililor este esential, tocmai de aceea lansam un ghid care sa raspunda tuturor intrebarilor pe care le-am primit in ultimul timp”, a mai spus el.
Citeste si: ANAF-ul devine cosmarul romanilor: niciun leu nu mai scapa pe sub mana. Declaratie de forta de la varful Guvernului
Sursa foto: manager.ro
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
Situatii financiare: Cine poate semna bilantul contabil?
A aparut Calendarul Contabilului Vesel 2025! Contine 12 caricaturi ce garanteaza hohote de ras!
Te-ar putea interesa si