ANAF organizeaza intalniri cu contribuabilii pe teme rezultate din constatarile organelor de control ale Fiscului
controale anafcontroale fiscintalniri fisc contribuabilianulare obligatii accesorii
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat ca va organiza, in perioada decembrie 2019 - ianuarie 2020, sesiuni de asistenta a contribuabililor si a reprezentantilor acestora, in cadrul carora vor fi prezentate constatari ale ANAF selectate ca urmare a inspectiilor fiscale desfasurate de Fisc.
Principalele constatari, rezultate din actiunile de control realizate la contribuabilii persoane juridice, vizeaza modalitatile de calcul al rezultatului fiscal, al impozitului pe veniturile din investitii sau aspecte referitoare la TVA, cum ar fi inregistrarea in scopuri de TVA, evidenta operatiunilor, sfera de aplicare si limitarile speciale ale dreptului de deducere.
Citeste si:
Profesor universitar: Votantii de maine sufera astazi de o forma a alfabetismului functional
La intalniri, vor participa specialisti din cadrul structurilor de asistenta contribuabili si ai structurilor de inspectie fiscala, care vor prezenta situatii concrete identificate, precum si modalitatea de remediere a deficientelor constatate.
Lista intalnirilor organizate de ANAF este publicata pe pagina de internet a institutiei, la rubrica Info Publice/Servicii oferite de ANAF.
Informatii suplimentare se pot obtine fie utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro, fie telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la numarul de telefon 031.403.91.60.
ANAF a anuntat, recent, ca va continua actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale si le-a reamintit celor care inregistreaza obligatii principale restante la data de 31 decembrie 2019 ca pot beneficia, in conditiile reglementate de OG nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Una dintre acestea este anularea in totalitate a obligatiilor accesorii.
Potrivit ANAF, pana pe 3 decembrie 2019, au depus notificari sau cereri de anulare a obligatiilor accesorii 46.480 de contribuabili.
Pentru accesarea facilitatii fiscale constand in anularea obligatiilor accesorii, pana la data de 16 decembrie 2019, inclusiv, trebuie sa fie respectate conditiile impuse de lege, respectiv achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31 decembrie 2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019.
Anularea obligatiilor accesorii nu este conditionata de depunerea notificarii privind intentia de a beneficia de aceasta facilitate fiscala, insa este obligatoriu sa fie depusa, pana la data de 16 decembrie 2019, inclusiv, o cerere in acest sens, la organele fiscale competente.
Eficienta accesarii unei astfel de facilitati, consta in aceea ca, prin achitarea voluntara a obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019, se pot anula obligatiile accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018.
In caz contrar, se vor continua masurile de executare silita asupra tuturor veniturilor si bunurilor detinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligatii.
Citeste si:
Compania petroliera saudita Aramco a realizat cea mai banoasa intrare la Bursa din istorie
Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii poate fi depusa si fara a fi necesara deplasarea contribuabilului la organul fiscal compentent, respectiv prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual.