ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea inregistrarii de la distanta, in Spatiul Privat Virtual
documente spvacces spvinregistrare spvdocumente acceptate spv
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat ca a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea inregistrarii de la distanta, in Spatiul Privat Virtual.
Potrivit ANAF, Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale.
Documentele comunicate prin SPV au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu.
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV.
Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola.
Acestea, pentru a se inregistra in SPV fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.
Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor noi documente:
1. Notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise incepand cu 5 martie 2018).
2. Notificare privind nedepunerea in termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu 9 octombrie 2017).
3. Notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si ... de catre
persoana fizica sosita in Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand 7 aprilie 2020).
4. Notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si ... de catre persoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu 7 aprilie 2020).
5. Notificare privind nedepunerea in termen a declaratiei de venit (emise incepand cu data de 9 ianuarie 2017).
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise incepand 9 ianuarie 2017).
Raman valabile si urmatoarele documente: decizie de impunere - emisa incepand cu anul 2013; decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013; somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015; numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
Serviciul Spatiul Privat Virtual este usor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.
Accesarea serviciului se realizeaza din pagina principala a site-ului anaf.ro, sectiunea "Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual".
Potrivit ANAF, obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul SPV (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT.