An bun pentru Kiwi Finance. Romanii vor, din nou, credite
kiwi financeanca bidiancrediteimprumuturiimtermedierebroker
Desi bancile si-au facut un obicei, in ultimii doi ani, din a se plange ca afacerile le merg foarte prost in Romania si ca au pierderi, nu acelasi lucru se poate spune si despre cei care intermediaza creditarea. Brokerii de credite, in special, Kiwi Finance, care la ora actuala este cel mai mare intermediar de imprumuturi de pe piata locala, a avut un an 2013 foarte bun.
Brokerul a avut o crestere cu 55% a numarului de clienti in 2013 fata de anul precedent. Cifra de afaceri a fost si ea mult mai mare, astfel ca cele 43 de procente in plus fata de 2012 au ridicat compania la o valoare a afacerilor de 5,7 milioane de lei su un priofit de 486.000 de lei.
Volumul creditelor pe care Kiwi Finance le-a intermediat a ajuns la 270 de milioane de lei, in conditiile in care imprumuturile solicitate s-au ridicat undeva la 507 milioane lei. Grosul imprumuturilor a fost realizat de creditele cu garantie imobiliara – 70% (190 de milioane lei), restul de 30 de procente provenind din creditele de nevoi personale.
„Kiwi Finance a revenit pe profit pentru a doua oara de la inceputul crizei. Extinderea retelei, cresterea apetitului de creditare al bancilor pe de o parte si a intentiei de cumparare a clientilor pe de alta parte au condus la o crestere cu 55% a numarului de clienti si cu 38% a volumului de credite acordate comparativ cu 2012”, a declarata Anca Bidian, CEO Kiwi Finance.
Aproxiomativ 6.400 de clienti (din 9.900 de clienti care au solicitat un credit) au fost cei care au fost intermediati cu credite in valoare de 270 de milioane de lei. Bidian crede ca acest an va fi anul relansarii consistente a creditarii, atat pe segmentul creditelor negarantate cat si al celor ipotecare.
„Pentru 2014 avem o tinta de 350 milioane lei si cresterea cotei de piata a KIWI Finance cu 15%”, declara CEO KIWI Finance.
Daca ne uitam la valuta de imprumut 89% dintre clientii care au accesat credite garantate cu ipoteca in 2013 au preferat euro ca moneda de imprumut, in timp ce toate creditele de nevoi personale au fost solicitate de clienti in moneda nationala.
„Piata s-a mai maturizat, acum clientii analizeaza si compara oferte si, in acelasi timp, solutiile au devenit mult mai complexe, ceea ce face ca serviciile de consultanta financiara sa devina aproape o necesitate. Experienta noastra de 10 ani, parteneriatele strategice pe care le avem cu bancile si nu in ultimul rand reputatia ne recomanda ca prima optiune a unui client in accesarea unui credit: competenta, expertiza, rapiditate, solutii complexe”, a mai spus Anca Bidian.