Acuzatii de frauda la cel mai inalt nivel: Revolut, investigat de politia britanica. Start-up-ul neaga implicarea
revolutfraudaalternativa bancaratransfer banicard visamastercard
Revolut, start-up-ul fintech britanic, care a intrat anul trecut si pe piata din Romania, este investigat pentru frauda, dupa ce o persoana a depus plangere impotriva bancii digitale in legatura cu un transfer de 70.000 de lire sterline. In prezent, politia britanica investigheaza cazul.
Politia Metropolitana confirma faptul ca a inceput o ancheta impotriva fintech-ului, ca urmare a unei plangeri care a fost depusa la inceputul lunii februarie. De altfel, Biroul National de Informatii privind Frauda, care este o filiala a politiei din Londra, a inceput de asemenea o investigatie impotriva companiei.
Investigatia politiei vine dupa ce un fost comerciant a depus o plangere in numele sotiei sale, care nu a primit o plata de peste 70.000 de lire sterline. Suma de bani ar fi fost platita eronat in contul altei persoane, potrivit unor e-mailuri vazute de Financial Times.
Reactia vehementa a Revolut: "Nu este frauda"
Revolut a transmis, prin intermediul echipei din Romania, un punct de vedere oficial in urma articolului din Financial Times. Reprezentantii companiei neaga acuzatiile si spun ca start-up-ul nu este vizat de o investigatie de frauda si ca problema reclamata privind transferul de fonduri a fost generata de o eroare a celui care a initiat plata.
“Vrem sa precizam in mod clar ca acesta nu este un caz de frauda. Nu exista nicio investigatie de frauda in cadrul Revolut. Unul dintre clientii nostri a inregistrat o plangere in urma unui transfer de fonduri care nu a ajuns in contului acestuia din cauza faptului ca datele contului au fost introduse gresit la efectuarea platii.
Echipa noastra a interactionat proactiv atat cu utilizatorul, cat si cu partenerii nostri pentru procesarea platilor, pentru a rezolva acest caz si pentru a identifica unde sunt localizate fondurile. Intelegem ca utilizatorul a continuat prin a depune o plangere la Politie (care nu este legata de frauda), insa aceasta a fost transmisa prin portalul de actiuni impotriva fraudei - aceasta organizatie nu are competente de investigare similare cu ale politiei.
Mai vrem sa precizam vehement si faptul ca nu exista nicio investigatie de frauda in curs de desfasurare si nu am fost notificati de catre organele competente de existenta nici unei alte investigatii”, conform punctului de vedere transmis catre media locala de catre Carmen Popa-Nemoiu, marketing manager pentru Romania al Revolut.
Revolut a intrat pe piata din Romania in 2018 si are deja peste 150.000 de clienti la noi in tara
Revolut, care s-a lansat in urma cu patru ani si are acum trei milioane de clienti, dintre care 150.000 numai in Romania, ofera conturi, carduri si servicii bancare fara tarife pentru tranzactiile internationale.
Revolut este un fintech, adica un start-up (companie la inceput de drum) care actioneaza in domeniul financiar si vine cu solutii care nu sunt oferite de banci sau de alte servicii financiare.
Concret, Revolut este o alternativa bancara digitala. Asta inseamna ca practic Revolut ofera aproape tot ce ofera o banca ("aproape”, pentru ca inca nu ofera credite in Romania) si toate acestea dintr-o aplicatie direct din telefon. Diferenta principala consta in cuvantul "tehnologie”, pentru ca Revolut este o companie al carei focus este pe zona de tehnologie.
Revolut le permite utilizatorilor sa deschida un cont curent in aplicatie in cateva minute, sa efectueze transferuri domestice si internationale gratuite, sa detina si sa schimbe 25 de monede in aplicatie folosind cursul de schimb real (interbancar), si sa cheltuie bani in intreaga lume, in 130 de monede, fara taxe si comisioane ascunse, folosind un card contactless VISA sau MasterCard.