STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali
de Manager.ro la 05 Dec. 2014
Urmareste-ne pe Google News
cumparaturi onlineplata cu cardulplata cashplata numerar

Desi platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul reprezinta alternativa mai practica si de multe ori chiar mai rapida, atat pentru femei, cat si pentru barbati.

Pentru a identifica de ce prefera oamenii sa plateasca in numerar ori cu cardul sau care sunt produsele/serviciile pe care obisnuim sa le cumparam de obicei direct din magazin si care sunt cele pe care le achizitionam din magazinele online, EY Romania a realizat o cercetare pe aproximativ 300 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 20-35 de ani.

Studiul EY Romania, "Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali", arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata, in timp ce barbatii prefera platile cash,

Cercetarea a fost structurata pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii, care au condus catre urmatoarele aspecte:


- In ce priveste achizitionarea serviciilor, femeile prefera ca modalitate de cumparare: 79% in magazin, 7% online si 14% ambele; in timp ce barbatii prefera ca modalitate de cumparare 70% in magazin, 8% online si 22% ambele.
- Cumpararea produselor este preferata de femei in varianta: 68% in magazin, 6% online si 22% ambele; in timp ce barbatii opteaza pentru modalitatea de cumparare in magazin 63%, online 7% si ambele 30%.
- Atat femeile (85%) cat si barbatii (82%) prefera sa faca imprumuturi bancare in sucursala. Femeile prefera sa cumpere produse alimentare (87%) in magazin si asigurari (81%) in agentie, in timp ce barbatii prefera si ei sa cumpere serviciile medicale (77%) si automobile (76%) de la sursa.
- Desi mici ca pondere, valorile inregistrate la cumpararea in mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobila/servicii internet -13% femei si 20% barbati, electronice si electrocasnice - 7% femei si 10% barbati.  

Modalitati de plata  
Cash – in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata cash-ul pentru: produse alimentare (69%), imbracaminte (68%) si electronice si electrocasnice (52%). In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobila/serviciile de internet (57%) si politele de asigurare (55%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), imbracaminte (67%) si electronice si electrocasnice (64%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobila/servicii de internet (75%) si asigurari (63%).

Card – in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata card-ul pentru: electronice si electrocasnice (39%), automobile (30%) si imbracaminte. In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cu cardul pentru: imprumuturile bancare (35%), asigurari (33%) si servicii medicale (22%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele si electrocasnicele (30%), imbracaminte (29%) si produse alimentare (26%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cel mai mult cu cardul pentru: imprumuturi bancare (33%), asigurari (25%) si telefonie mobila/servicii internet (21%).    
 
Pentru ce sunt dispusi romanii sa plateasca in plus
In functie de categoria produselor, 21% dintre femei ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 15% pentru caracteristici inovatoare in timp ce 19% dintre barbati ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

In ceea ce priveste categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata iar 18% pentru servicii premium, in timp ce 27% dintre barbati sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata, iar 17% pentru servicii premium si 16% pentru personalizare.
 
Caracteristica principala in functie de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile sa plateasca in plus este disponibilitatea imediata pentru serviciile medicale - 43%, imprumuturi bancare - 36%, comparativ cu barbatii care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitatea imediata la achizitia de servicii medicale - 33% si 27% - pentru imprumuturi bancare si asigurari.   

Experienta post-cumparare
Pentru femei, experienta personala buna si foarte buna de cumparare cu furnizorii produselor si serviciilor analizate inregistreaza cele mai mari procente pentru imbracaminte 53% si produse alimentare si servicii medicale cate 48%, in timp ce pentru barbati acelasi tip de experienta este asociata furnizorilor de imbracaminte 56%, automobile 54% si, la egalitate, telefonie mobila/servicii de internet, produse alimentare si electronice si electrocasnice 52%.

Din perspectiva serviciilor achizitionate, cele mai importante aspecte referitoare la experienta post-cumparare pentru servicii sunt: asistenta client pentru 29% dintre femei si 34% dintre barbati, urmata de asistenta in garantie pentru 28% dintre femei si 21% dintre barbati.

In timp ce din perspectiva experientei post-cumparare a produselor distributia procentuala pe genuri arata ca, pentru 31% dintre femei si 30% dintre barbati, asistenta in garantie este un aspect important urmat de asistenta client pentru 25% dintre femei si 28% dintre barbati. Asistenta client este importanta pentru 34% si 33% dintre femei la achizitionarea de asigurari si servicii medicale si pentru 45% si 37% dintre barbati la achizitia de imprumuturi bancare si imbracaminte.   

Desi perceptia majoritara despre comportamentul de consum global al romanilor este corelata cu nivelul veniturilor, se poate sonda mai departe pentru identificarea caracteristicilor specifice la cumparare si in functie de modalitatea de plata. Daca femeile sunt mai deschise la modalitate de plata cu cardul atat pentru produse cat si pentru servicii, barbatii prefera mai degraba cash-ul. Pe de alta parte, cu toate ca in Romania, plata cu cardul inregistreaza valori scazute comparativ cu zona Euro, valorile arata o tendinta de crestere a felului in care sunt operate platile cu cardul.

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x