Cum sa organizati activitatea financiara in firma dvs.?
financiarfirmemunca
Cum sa organizati activitatea
financiara in firma dvs.?
Puneti in practica principiile organizarii, prin norme si reguli clare, realiste si bine cunoscute de toata lumea:
- reduceti nivelurile ierarhice, scurtati canalele si timpii de comunicare, realizati apropierea managerilor de ceilalti salariati;
- eliminati paralelismele si timpii morti in comunicare, decizie si executie;
- optimizati si fluidizati circuitele si fluxurile de informatii, documente, persoane si valori banesti;
- asigurati concordanta parametrilor de lucru ai fiecarui element si ai ansamblului subsistemului
financiar cu parametrii si obiectivele firmei in ansamblu.
Nu neglijati resursele umane, cea mai pretioasa resursa a firmei:
- acordati maxima atentie proceselor de selectionare, incadrare, instruire, evaluare, motivare si utilizare a oamenilor;
- definiti cat mai exact fiecare post;
- cautati oameni care sa corespunda cat mai bine cerintelor dvs.;
- dupa ce i-ati angajat, incercati sa le utilizati la maximum posibilitatile;
- prin normele si normativele de munca, asigurati o incarcare optima a fiecarui salariat cu sarcini, atributii si raspunderi;
- creati un mediu de munca placut, prietenos, ce va stimula creativitatea salariatilor si va duce la cresterea randamentului in munca;
- analizati intotdeauna si puneti in aplicare propunerile valoroase ale personalului;
- folositi in mod corect parghiile de evaluare, motivare si stimulare materiala si morala, promovare, dar si sanctionare;
Toate acestea pot duce la salturi spectaculoase ale performantelor in munca, la cresterea atasamentului si loialitatii fata de firma.
Dimensionati structurile organizatorice, care pot fi permanente (departamente, directii, servicii, birouri) sau temporare (grupe, colective, echipe), in functie de volumul concret al activitatii sectorului
financiar:
- mentionati atributiile, sarcinile si raspunderile fiecarui compartiment si ale fiecarui salariat in Regulamentul de organizare si functionare (R.O.F.), respectiv in fisa postului. Vizualizarea structurii organizatorice se face prin Organigrama firmei, anexata la R.O.F.
In functie de volumul de activitate, activitatea
financiara se poate organiza si conduce de-sine-statator sau impreuna cu alte activitati economice (contabilitatea), la nivel de departament, directie sau serviciu.
In orice caz, activitatea
financiara va cuprinde in principal urmatoarele activitati organizate distinct:
- analize economico-financiare;
- previziune
financiara;
- decontari;
- salarizare;
- casierie;
- preturi-tarife;
- control
financiar intern (preventiv si ulterior).
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Leadership