Bugetul principal al firmei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bugetul principal al firmei
de Manager.ro la 27 Iul. 2010
Urmareste-ne pe Google News
bugetevanzari


De obicei, la nivelul firmelor exista un buget principal, ale carei componente sunt:

- Bugetul vanzarilor,
- Bugetul costului bunurilor vandute:
- Bugetul productiei,

- Bugetul cumpararilor de materiale directe,
- Bugetul costurilor cu forta de munca directa,
- Bugetul cheltuielilor indirecte,
- Bugetul cheltuielilor de vanzare si administrative,
- Contul de profit si pierdere.

Pe baza acestora, procesul de bugetare se compune din urmatoarele etape:
1. estimarea vanzarilor,
2. informatiile de vanzari sunt apoi folosite pentru previzionarea productiei si a cheltuielilor de vanzari si administrative,
3. bugetul de productie este utilizat pentru a pregati bugetele cumpararilor materialelor directe, costurilor directe cu forta de munca si ale cheltuielilor generale ale firmei,
4. aceste trei bugete sunt utilizate pentru a realiza bugetul bugetul costurilor bunurilor vandute,
5. odata ce aceste bugete si bugetul cheltuielilor de vanzare si administrative au fost realizate, poate fi realizat bugetul cheltuielilor de capital si contul de profit si pierde previzionat.

Odata ce ati determinat volumul vanzarilor pe care doriti sa-l obtineti in perioada de bugetare, puteti calcula veniturile previzionate din vanzari prin inmultirea cantitatii vandute previzionate cu pretul unitar previzionat.

Pentru control, managerii pot compara vanzarile efectiv realizate cu vanzarile bugetate pe produs, regiune sau reprezentant de vanzari. Managementul poate astfel analiza diferentele semnificative si lua toate masurile necesare corective.

Bugetul productiei

Productia trebuie coordonata cu bugetul vanzarilor pentru a va asigura ca vanzarile previzionate vor fi acoperite din productia periaodei de plan. Numarul de bucati care trebuie produse pentru a satisface vanzarile bugetate si stocul final pentru fiecare produs este stabilit prin intermediul bugetului productiei. Volumul bugetat al productiei se determina astfel:

Numarul de bucati previzionat a se vinde
+ Numarul de bucati din stocul final
- Numarul de bucati aflate in stocul initial
= Numarul total de bucati de produs

Bugetul cumpararilor de materiale directe

Bugetul productiei este punctul de plecare pentru determinarea cantitatilor previzionate de materiale directe de cumparat. Prin inmultirea acestor cantitati cu pretul de cumparare unitar previzionat puteti calcula costul total al materialelor directe pe care urmeaza sa le cumparati.

Materialele directe necesare productiei
+ Numarul de bucati de materiale directe din stocul final
- Numarul de bucati de materiale directe aflate in stocul initial
= Numarul total de bucati de materiale directe de produs

Bugetul cumpararilor de materiale directe ajuta managementul sa mentina nivelul stocurilor la un nivel rezonabil. In acest scop, cadenta cumpararilor de materiale directe trebuie coordonata cu departamentele de cumparari si productie.

Bugetul cheltuielilor cu forta de munca directa

Bugetul productiei este punctul de plecare si pentru realizarea bugetului cheltuielilor cu forta de munca directa.

Bugetul cheltuielilor administrative

Bugetul cheltuielilor administrative/indirecte include de obicei costul total estimat pentru fiecare element de cost administrative.

In functie de complexitatea activitatii, puteti pregati bugete ale cheltuielilor administartive pe departamente, separandu-le in costuri fixe si variabile. Asemenea tabele permit managerilor sa-si focalizeze atentia asupra acelor costuri pentru care ei sunt responsabili si pentru a-si evalua performantele.

Bugetul costului bunurilor vandute

Bugetul cumpararilor de materiale directe, bugetul cheltuielilor cu forta de munca directa si bugetul cheltuielilor administrative sunt punctul de plecare pentru realizarea bugetului costului bunurilor vandute. Pentru intocmirea sa, mai sunt necesare si informatii referitoare la valoarea stocurilor initiale si finale.

Bugetul cheltuielilor de vanzare si administrative

Bugetul vanzarilor este adesea utilizat ca punct de plecare pentru estimarea cheltuielilor de vanzare si administrative. De exemplu, o crestere previzionata a vanzarilor va presupune cu siguranta o crestere previzionata a cheltuielilor de publicitate.

Adesea se impune intocmirea unor situatii detaliate ajutatoare pentru articolele de buget importante din bugetul cheltuielilor de vanzare si administrative. De exemplu, o situatie a a cheltuielilor de publicitate a departamentului de Marketing va include suporturile media care vor fi folosite (ziare, direct mail, TV), cantitati (cm patrati de coloane de ziar, numarul de aparitii sau bucati, minute) si costul unitar. Controlul efectiv rezulta din desemnarea responsabilitatii pentru indeplinirea prevederilor de catre managerii de departamente.

Contul de profit si pierdere previzionat

Pentru previzionarea contului de profit si pierdere aveti nevoie de informatiile furnizate de:
- bugetul vanzarilor,
- bugetul costului bunurilor vandute,
- bugetul cheltuielilor de vanzare si administrative,
- date despre celelalte tipuri de venituri ale firmei dvs, alte tipuri de cheltuieli si impozitul pe venit.

Contul de profit si pierdere previzionat sumarizeaza previziunile tuturor fazelor operationale ale firmei. Aceasta permite managementului sa analizeze efectele bugetelor individuale asupra profitului anual. Daca profitul net este prea scazut, managementul poate analiza si revizui planurile operationale in incercarea de a imbunatati profitul.

Ultimele NOUTATI

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele
Ultimele stiri economice

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele

today25 Feb. 2025
Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere
Companii

Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere

today25 Feb. 2025
Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025
Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa
Companii

Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa

today25 Feb. 2025
Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?
Business

Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x