Pandemia aduce apocalipsa comertului cu amanuntul in firmele de peste Ocean
falimentmagazinecomert cu amanuntulsua
Statele Unite ale Americii se confrunta cu "apocalipsa" comertului cu amanuntul, dupa cum noteaza jurnalistii de peste Ocean. Tot mai multe mall-uri si magazine cu traditie intra in faliment.
Dupa ce, anul trecut au intrat in faliment peste 9.000 de magazine, coronavirusul ofera lovitura de gratie americanilor, care au inceput sa bage in faliment magazine si mall-uri.
In doar o saptamana, trei mari comercianti au cerut falimentul, relateaza Le Monde.
Vineri, 15 mai, lantul marilor magazine de imbracaminte, accesorii si produse cosmetice, JC Penney, unul dintre cele mai vechi din tara, a solicitat sa fie plasat sub protectia capitolului XI din legea falimentului. Fondata in 1902 de fiul unui pastor si agricultor din Missouri, James Cash Penney, marca a supravietuit Marii Depresiuni din anii 1930. La apogeul sau, a angajat peste 200.000 de oameni (85.000 astazi) si detinea 1.600 de magazine. Grupul a declarat ca a obtinut 900 de milioane de dolari (825 de milioane de euro) de la creditorii sai pentru a-si organiza restructurarea. Planifica sa inchida 200 de magazine in acest an si inca 50 in 2021, adica aproape 40% din numarul actual al unitatilor sale.
Cu o saptamana mai devreme, lantul magazinelor de lux Neiman Marcus a fost cel care a depus pentru faliment dupa 113 ani de existenta. Grupul Dallas (Texas), care detine si marcile Bergdorf Goodman si Horchow, a trebuit sa concedieze 14.000 de lucratori pe somaj tehnic din cauza pandemiei, atunci cand avea o datorie de peste 4 miliarde de dolari.
J. Crew a fost o alta victima a coronavirusului, dupa ce in 2011, devenise primul brand de moda de consum prezent la New York Fashion Week, relateaza
Le Monde.
De asemenea, compania de inchirieri auto Hertz, cu o traditie de un secol, una din cele mai mari din SUA, a cerut protectia falimentului, din cauza pandemiei actuale.
Compania avea datorii de miliarde de dolari si inainte de izbucnirea pandemiei de coronavius, pentru ca aplicatiile de ride-sharing au dus la scaderea cererii de inchirieri auto. Lovitura de gratie a oferit-o coronavirusului. Din cauza pandemiei, au fost impuse restrictii de zbor, iar compania nu a mai putut sa inchirieze masini pasagerilor de pe aeroport, activitate care ii asigura cea mai consistenta sursa de venit.