Comisia Europeana anunta o noua campanie de testare a produselor alimentare
comisia europeanatestare alimente
Pe fondul acuzatiilor privind calitatea inferioara a marfurilor vandute in Europa de Est, Comisia Europeana va lansa o campanie de testare a produselor alimentare in 16 tari ale Uniunii Europene.
Campania urmeaza sa se desfasoare incepand cu luna mai. Anuntul a fost facut de Vera Jourova, comisarul UE pentru Justitie, Consumatori si Egalitate de Gen.
"Comisia Europeana trateaza cu foarte mare seriozitate problema standardelor duble privind calitatea produselor alimentare si a elaborat un plan de actiune detaliat", a declarat Vera Jourova, potrivit unui comunicat postat pe site-ul Comisiei Europene.
Reprezentantii Comisiei Europene sustin ca produsele alimentare ar trebui sa fie egale pentru toti, iar falsificarea lor sa fie drastic pedepsita.
"Protocolul comun de testare ar trebui sa fie gata pana in luna aprilie. In luna mai, ar urma sa fie lansata o campanie de testare, cu participarea a cel putin 16 tari (selectate pe criterii geografice si de marime). Testele vor include formarea unui cos comun de produse comercializate in cele mai multe dintre statele membre; vor fi efectuate verificari privind compozitia chimica si gustul. Speram sa prezentam primele rezultate inainte de sfarsitul anului 2018", a precizat Vera Jourova.
Vanzarea de produse de calitate inferioara, incepand de la alimente la cosmetice sub aceleasi branduri si ambalaje utilizate pe pietele occidentale este o problema la nivel global. Unele dintre tarile centrale, est europene, precum Slovacia, Cehia si Ungaria, au raportat si chiar denuntat de mult timp ca in Europa de Est se intampla sa fie comercializate produse de proasta calitate.
Depistarea produselor de calitate inferioara nu va fi un proces simplu, insa Comisia Europeana asigura faptul ca vor armoniza diferite metode pentru a obtine rezultatul dorit.
Vera Jourova a declarat in urma cu cateva luni care este obiectivul acestei campanii si anume, vanzarea unor produse de aceeaÅŸi calitate pe
piata comunitara.
"Nu dezvaluim nume si nu facem de rusine companii, dar, daca dupa teste nu vom constata imbunatatiri, se va anunta public ce branduri sunt implicate si este posibil ca si consumatorii sa exercite presiuni", a argumentat Vera Jourova in septembrie 2017.
Siguranta si calitatea produselor pe care le consumam sunt cele mai importante caracteristi in alegerea lor. Comisia Europeana a hotarat ca e cazul sa inceapa o campanie in acest sens dupa ce, produse nesigure si de proasta calitate sunt vandute in intreaga Europa.