Un exemplu concret in acest sens este
businessday.ro, blogul de economie si finante administrat de Cristian Orgonas. Lucrurile nu sunt insa atat de simple si trebuie sa tii seama de numerosi factori, inainte de a inaugura un blog.
1. Alege-ti platforma. WordPress.org este o platforma de blogging utilizata de cei mai multi bloggeri si antreprenori. Este usor de utilizat si foarte cunoscuta, cu multe modele si plugin-uri. Asigura-te ca gazduiesti blogul pe propriul tau domeniu, de genul http://yourbusiness.com/blog.
2. Stabileste-ti scopurile. Daca scopul tau este acela de a atrage clientii/utilizatorii/consumatorii, trebuie sa stii cum sa iti masori succesul. Vrei sa atragi o anumita nisa? Vrei sa promovezi o serie de noi produse si servicii? Vrei sa creezi o comunitate, despre care sa discute lumea din jur? Vrei sa urci in ierarhia cautarilor de pe Google? Un blog poate face adevarate minuni.
3. Alege-ti echipa. In calitate de manager, sef sau antreprenor, vei fi foarte ocupat si nu stim in ce masura te vei putea ocupa de blogul tau. Astfel, poti tocmi un administrator de bloguri sau poate chiar colegi care sa scrie alaturi de tine.
4. Un "atac" bine pus la punct. Pentru cele mai bune rezultate SEO, trebuie sa postezi continut nou pe site-ul tau de cel putin trei ori pe saptamana. Daca e prea mult, tine cont de faptul ca nu toate blogurile au nevoie de articole de minim 2.000 de cuvinte. Mai scurt inseamna mai bine in online (intre 250-600 de cuvinte). Poti combina articolele lungi cu cele scurte, adaugand continut video, fotografii sau sfatuindu-te cu cititorii tai in anumite dezbateri.
5. Apeleaza la freelanceri. S-ar putea ca echipa adunata sa nu fie suficient de mare, comparativ cu volumul de continut de care ai nevoie. Elance.com, Guru.com si Freelancer.com sunt cateva din site-urile unde exista scriitori si editori dispusi sa lucreze pentru tine. Nu este vorba doar despre talentul jurnalistic. Vei avea nevoie si de continut video, respectiv foto.
6. Fotografiile, tine cont de fotografii! Fotografiile ii determina pe cititori sa acceseze un anumit link si sa ramana pe blogul tau. Nu aduna poze de pe internet, te poti confrunta cu probleme legate de copyright. Aboneaza-te la un site specializat, precum Flickr si vei putea folosi in voie o serie de fotografii.
7. Creeaza o comunitate. Este de preferat ca articolele tale sa beneficieze si de comentarii - numai asa ii poti atrage pe cititori intr-o discutie nesfarsita. Filtreaza insa comentariile, astfel incat sa afisezi pe site-ul tau doar continutul cu adevarat relevant. Nu lasa loc pentru injuraturi, spam si frustrari.
8. Socializeaza. Adauga simboluri ale retelelor de socializare la blogul tau, astfel incat utilizatorii sa poata partaja articolele tale pe Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest si alte medii de socializare. Seteaza si un RSS Feed sau un newsletter expediat prin email - cititorii tai nu trebuie sa piarda nimic.
9. SEO, SEO si iar SEO. WordPress ofera multe plugin-uri si instrumente care transforma optimizarea articolelor tale pentru cautarea pe internet intr-o joaca, construind credibilitatea si popularitatea de care ai nevoie. Practic, trebuie sa ajungi tu la oameni, nu sa vina oamenii la tine, in faza initiala.