Editorial: Sa pui punctul si virgula pe verticala
managementsefcompanie
In relatiile interumane nu conteaza unde pui virgula, conteaza cum pui punctul. Iar daca punctul e pus sus, cred ca se poate plasa si o virgula in jos. Ideea e ca pe verticala sa iti iasa punct si virgula, adica acel loc de "to be continued", sau cum spune romanul, locul de 'Buna ziua!'
Acesta este doar un intro. Ce vreau sa spun este ca e mai putin important cate virgule ai plasat gresit intr-o relatie de afaceri. Taria de a plasa la sfarsit un "Imi pare bine ca te-am cunoscut", chiar daca nu il simti, este esentiala. Denota eleganta.
In afaceri nimic nu ar trebui amestecat. E important sa stim sa ne exprimam tot ceea ce credem la momentul potrivit, si nu sa o facem marsav, la final, lasandu-ne partenerii cu un gust amar.
Este bine sa fim corecti si sa fim lasam ofuscarile dincolo de pragul companiei, atunci cand intram si jucam rolul de 8 ore pe care l-am memorat.
Cu asta pornesti la un drum de afaceri. Si atata timp cat lucrurile merg bine, cat treaba este minunata, cat roata face ca mecanismul sa ruleze, orgoliile si frustrarile personale nu ar trebui sa navaleasca.
In cariera mea, am cunoscut diferite tipuri de management si cel putin atatea tipuri de
oameni.
Am trait si sub regimul totalitar al managementului fricii si sub managementul liber. Trasand linie: cred ca managementul fricii e cel mai bun la noi in tara. Va mira?
Managementului fricii e onest, stii de la bun inceput la ce sa te astepti. Nu te surprinde. Ce sa te surprinda oare? Un nou tipat! In nici un caz.
Ca manager trebuie sa fii obiectiv, corect si sa-ti asumi rolul in relatia cu subordonatii.
Gandeste-te la cate pierzi pe termen lung. Lasa punctul langa virgula!
Kjell Nordström si Jonas Ridderstråle spuneau cam asa:
'Seful a murit! Managementul dupa cifre apartine mai mult trecutului; managementul de frica nu o sa mearga' Asta poate, la ei, in Olanda. Eu zic ca la noi ar trebui sa inceapa. Ne lipseste putina seriozitate si disciplina.
Daca alegi totusi un management liber fa-ti oamenii sa te aprecieze. Eu am cativa manageri pe care i-am pastrat in suflet si in memorie. Intra si tu in sufletul angajatilor tai. E atat de simplu sa fii apreciat! Le datorezi doar respect si onestitate! Nu incerca sa ii magulesti si nici sa ii lauzi prea mult! Vor banui ei ceva pana la urma.