Vanzarile H&M au batut asteptarile analistilor
h&mvanzarimagazineextindere
Compania suedeza Hennes & Mauritz AB, mult mai cunoscuta cu prescurtarea H&M, a depasit, luna trecuta, estimarile de vanzari formulate de analisti.
Rezultatul s-a datorat vremii favorabile si colectiei realizate de casa frantuzeasca de moda Isabel Marant.
H&M, al doilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, a inceput, pe 14 noiembrie, sa vanda online imbracaminte conceputa de casa de moda Isabel Marant.
Veniturile magazinelor deschise de H&M de cel putin un an au crescut cu 10%, in noiembrie, fata de 4% cat estimau analistii.
In ceea ce priveste vanzarile totale, acestea au crescut cu 21%, fata de 14% cat estimau analistii.
Datele raportate, astazi, de compania suedeza reprezinta cea mai solida crestere a veniturilor din ultimele 20 de luni.
Neluand in calcul TVA, in perioada septembrie - noiembrie 2013, vanzarile H&M au insumat 36,1 miliarde de coroane (5,6 miliarde de dolari), in timp ce analistii se asteptau la 36,1 miliarde de coroane.
De la inceputul anului, pretul actiunilor companiei s-au apreciat cu 24% la Bursa de la Stockholm.
Grupul suedez are peste 3.132 de magazine, deschise in 48 de state si va investi 115,5 milioane de dolari pentru a deschide 50 de magazine in India.
Compania mizeaza pe faptul ca populatia in crestere a Indiei, in prezent, 1,2 miliarde de locuitori, va duce la o expansiune a cererii pentru imbracaminte.
Pentru a stimula cresterea economiei, deputatii indieni au aprobat, in aceasta luna, un proiect de lege care permite accesul pe piata a marilor
retaileri, cum ar fi Carrefour sau WalMart.
De asemenea, anul viitor, H&M va deschide primul magazin in Australia, iar, in 2015, va intra pe piata din Africa de Sud.
In Romania, compania a deschis primele magazine in primavara anului 2011.