Vanzarile de bunuri de larg consum au crescut cu 7% in 2017
crestere consumgfkmagazine discountvanzari magazineup trading
Piata FMCG a inregistrat, in 2017, o crestere semnificativa de 7% pentru bunurile de folosinta curenta cumparate pentru consumul casnic, potrivit GfK.
Conform
GfK, in spatele acestor evolutii a stat majorarea preturilor ca urmare a
inflatiei si nu cresterea volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016. Cu toate acestea, consumatorii romani s-au orientat si in acest an catre produse superioare din punct de vedere al pretului, fenomen numit up-trading.
Romanii, mai atenti cu ingrijirea locuintei
Produsele de ingrijire a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere, in 2017, de aproape 10% in valoare.
Peste media pietei au crescut si lactatele (mai ales untul, branza topita si specialitatile din branza), alimentele ambalate si bauturile. Alimentele proaspete si produsele de ingrijire personala au crescut in acelasi ritm cu piata de FMCG.
Ponderea promotiilor a scazut in valoare pentru produsele de ingrijire orala, bauturile calde, conservele si lactatele. Totusi, promotiile detin cele mai mari ponderi in cadrul produselor destinate ingrijirii personale si a locuintei (mai ales in randul detergentilor de rufe si al produselor universale).
In cazul bauturilor, cele mai mari cote de piata in valoare pentru promotii au fost consemnate la categorii precum racoritoare, bere, cafea si ceai.Si ponderea in
consum a marcilor private ale retailerilor a ramas constanta in 2017 comparativ cu anul anterior.
Magazinele de tip discount si cele de proximitate, cele mai dinamice formate
La final de an 2017, comertul modern a inregistrat o cota de piata de 59% in crestere cu 1,4% fata de 2016. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au avut cele mai acelerate cresteri.
Hipermarketurile raman cel mai important canal modern de cumparare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumparatori, insa cosurile au ramas la nivelul anului precedent.
Magazinele de tip discount au avut vanzari in crestere datorita faptului ca oamenii au platit in medie mai mult la fiecare act de cumparare si au achizitionat mai des din aceste formate. Supermarketurile au beneficiat de o frecventa medie de cumparare mai ridicata si de cosuri mai mari. Raman in continuare cel mai vizitat retailer.
Magazinele de proximitate au avut cea mai buna dinamica. Au reusit sa recruteze noi cumparatori, i-au atras mai des in magazine si i-au convins sa cheltuiesca sume mai mari la un act de cumparare. Evolutia pozitiva a fost influentata si de expansiunea acestor formate. In ansamblu, in 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.