Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au crescut cu 5,2%, chiar si in contextul crizei Covid-19
crestere vanzari itvanzari laptopuribunuri folosinta indelungatapanel gfk
Conform datelor auditate de GfK Romania, in cel de al doilea trimestru al anului 2020, piata locala de bunuri de folosinta indelungata a continuat tendinta crescatoare.
Cresterea inregistrata a valorii vanzarilor a fost de 5,2% fata de aceeasi perioada de timp din 2019, si a fost determinata de cresterea sectoarele IT, echipamentele de birou si electrocasnice mici.
In contextul crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnicele mici au fost singurele care au inregistrat un trend crescator al vanzarilor, in cel de al doilea trimestru al anului 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata.
La nivelul pietei europene, a fost inregistrata o evolutie similara a sectoarelor din piata bunurilor de folosinta indelungata.
Criza Covid 19 a redus indicatorul de incredere a consumatorului, media europeana, in iunie 2020, atingand valoarea de minus 15,6, de la minus 7, in decembrie 2019.
Sectoarele tehnologia informatiei (IT) si echipamente de birou au inregistrat, intre lunile aprilie - iunie 2020 o crestere de 67,9%, respectiv 75,7%, fata de aceeasi perioada de timpa anului 2019.
Evolutia sectorului IT a fost influntata de cresterile inregistrate de vanzarile de computere mobile si mouse-uri.
O crestere substantiala a vanzarilor au inregistrat electrocasnicele mici, anume 31,7%. Cele mai mari cresteri in acest sector au inregistrat vanzarile pentru aparatele electrice pentru tuns si barbierit.
Sectorul telecom, cel mai mare al pietei de bunuri de folosinta indelungata, a scazut cu 10%, situatie generata de reducerea vanzarilor de telefoane mobile.
De asemenea, electrocasnicele mari, al doilea sector ca importanta in piata, a inregistrat o evolutie aproape constanta (minus 0,7% fata de aceeasi perioada de timp din 2019),
cele mai mari cresteri inregistrate in sector fiind pentru vanzarile de congelatoare si uscatoare de rufe.
In acelasi timp, vanzarile din sectoarele electronice si aparate foto au inregistrat scaderi de 3,2% respectiv 40,6% fata de al doilea trimestru din 2019.
Scaderea vanzarilor de electronice a fost influentata de scaderile vanzarilor de televizoare si camere video.
Foto: pexels.com