Topul celor mai mari probleme pe care le intampina o afacere, indiferent de tara
probleme companiiinovatiatehnologiaincertitudinepredictibilitate fiscala
Balanta nu e echilibrata in ce priveste problemele sau, dimpotriva, avantajele pe care le cunoaste o afacere in functie de tara in care se dezvolta. Ceea ce face ca un business nou sa aiba succes tine de mult mai multe aspecte care nu se opresc la cele cateva reguli majore care ne vin prima data in minte.
Putem spune, asadar, ca indiferent de domeniul ales pentru afacere, indiferent de tara, indiferent de planul de afaceri construit ca la carte, destinul unui business poate sa cunoasca un traseu pe care niciun antreprenor nu l-a premeditat. Sunt factori de ordin major care nu pot fi, in cele mai multe cazuri, controlati la un nivel micro. Vorbim, asadar, despre topul celor mai mari obstacole pe care le intampina o afacere in acest moment.
1. Nesiguranta
Tradusa in unele tari sub forma de lipsa de predictibilitate fiscala (si nu numai), la nivel general aceasta inseamna lipsa de predictibilitate economica si financiara.
"Toate fiintele umane, dar s-ar parea ca mai ales liderii de business, se simt extrem de inconfortabil fata in fata cu incertitudinea. Incertitudine in ce priveste economia mondiala, incertitudine in pietele financiare, incertitudine in ce priveste felul in care noile reglementari vor influenta afacere, nesiguranta fata de ceea ce fac competitorii si despre cum noua tehnologie va afecta afacerea – toate acestea reprezinta de-abia inceputul unei liste fara sfarsit. Concluzia e ca incertitudinea duce la concentrare oe termen scurt.", scrie
Bmgi.com.
Tot sursa amintita mai spune ca marile companii dau astfel inapoi din fata planificarilor pe termen lung in favoarea celor pe termen scurt, incertitudinea fiind adesea scuza folosita. Efectele nocive ale unei astfel de gandiri se rasfrang asupra valorii construite in timp.
2. Inovatia.
Ni s-ar parea cel putin firesc ca, in prezent, cu resursele pe care le au la dispozitie, companiile sa fie mai decise ca niciodata sa inoveze. Riscurile pe care considera aceste companii ca si le asuma le fac sa bata pasul pe loc si sa evolueze la un nivel mult mai scazut. Iar printre jucatorii cei mai putin interesati de inovare sunt tocmai cele mai mari companii din lume (si vorbim aici de circa o suta de companii, lideri la nivel mondial). Frica, de data aceasta, se traduce printr-o teama a celor conduc aceste companii de a nu le mai putea controla ca in trecut.
3. Tehnologia.
E de inteles daca acest motiv aduce zambetul pe buzele celor mai multi dintre noi. Insa viteza adoptata de dezvoltarea tehnologiilor, aproape indiferent de domenii, ramane o lama cu doua taisuri. Cea mai mare problema constatata in aceasta privinta o reprezinta competitia pe care companiile o duc intre ele cand vine vorba de schimbari de ordin tehnologic. In concret, competitorul poate astepta o vreme inainte de a trece la o noua tehnologie, schimbare care poate fi facuta la doar un an distanta de versiunea in care celalalt concurent a investit deja. In felul acesta, cel care a riscat si a asteptat obtine un avantaj fata de firma care detine deja tehnologie nu la fel de avansata, asa cum a explicat sursa amintita mai sus.
A astepta insa pentru o noua versiune se dovedeste in multe situatii la fel de riscant. Iar viteza de schimbare poate sa faca mai mult rau decat bine atunci cand o companie incearca, in paralel, sa isi foloseasca la maximum tehnologia actuala, exploatandu-i resursele, si sa adopte tehnologii de ultima ora. A jongla astfel pe doua fronturi nu e o sarcina usoara nici macar pentru cele mai bune companii din lume.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online