Tendinte in schimbare: Usile de garaj cu textura neteda castiga peste 20% din cereri
mca grupusi de garajciprian oprea
Usile de garaj cu textura neteda au castigat in 2013 peste 20% din cereri. Panourile clasice au fost mai putin cautate.
"In piata usilor de garaj, se vand preponderent usi cu panouri cu linii (RIB) sau casetate. Pe acestea le consideram "clasice", fiind cele mai cunoscute si cele mai cerute. Interesant este ca in 2013 aproximativ 20% din panourile folosite de fabrica noastra la executia usilor au fost fara linii (textura neteda) sau panouri MID-RIB, cu o singura linie pe mijloc, o crestere destul de mare comparativ cu doar 12% in 2012", potrivit lui Ciprian Oprea, director general al MCA Grup Romania, cel mai mare producator local.
Culoarea speciala Rusted, aplicata pe panou neted, a fost vedeta anului, cererile pentru aceasta combinatie fiind de doua ori mai mari fata de 2012. La mare cautare in tara au fost si in 2013, ca si in anii anteriori, usile de garaj in culori standard, albe sau maro, acestea fiind mai accesibile ca pret.
Potrivit datelor aferente anului trecut ale producatorului MCA Grup, 45% dintre usile instalate in tara au fost albe sau maro, urmate de argintiu, stejar auriu, nuc, dar si gri antracit.
Interesant este ca procentul usilor vopsite in alte culori din gama RAL decat gama disponibila in stoc s-a dublat in 2013, ajungand la 7% din totalul cererilor interne. La export 11% din cereri sunt pentru astfel de culori speciale, asa ca putem spune ca tendinta pietei locale este de a prelua moda din Vest.
„Numarul clientilor care au devenit constienti ca pot cere personalizarea produsului este in crestere, iar noi suntem pregatiti sa oferim oricare din cele 213 culori din paletarul RAL si imitatiile de lemn, precum stejar auriu, nuc sau wenge, dar si noua „vedeta” Rusted. Anul trecut am deschis la Timisoara cel mai mare showroom de usi de garaj din Romania, echipat cu mostre in culori indraznete, si credem ca am dat curaj clientilor sa isi urmeze imaginatia. De aici cereri in crestere pentru culori deosebite. In plus, oferim posibilitatea personalizarii usilor cu insertii metalice din inox, cu varietati de design practic infinite. Acestea sunt foarte cautate in Belgia si Franta”, a explicat Oprea.
Brandul MCA a castigat in ultimii ani un renume si pe piete externe, precum Franta, Belgia sau Italia. Aruncand o privire spre transporturile care au plecat spre garaje din tari straine, observam ca usile cele mai dorite anul trecut au fost albe, 27% din cererile externe. Apoi, 16% au fost pe nuanta stejar auriu, 9% maro, 8% gri antracit (argintiu); 6% nuc, iar 11% vopsire in alte culori RAL. In ceea ce priveste accesorizarile pentru usi rezidentiale, la noi in tara au fost cerute usi automate (cu motor electric) in proportie de 76%. La export, unde pietele sunt mai mature, iar clientii au nivel de trai mai ridicat, 93% din usile sectionale au fost livrate cu automatizare.
Foto: MCA.