Anul 2020 s-a dovedit a fi un an al schimbarilor in multe domenii, comertul fiind la randul lui afectat de criza provocata de pandemia de coronavirus. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei COVID-19 a dus printre altele si la schimbarea comportamentului de consum al oamenilor, comertul electronic luand avant. Fortati intr-o oarecare masura de restrictii, multi oameni s-au mutat in online chiar si pentru unele activitati de baza, precum facutul cumparaturilor de zi cu zi.
Potrivit specialistilor, comertul online va continua sa fie o tendinta si in 2021, tot mai multi oameni descoperind odata cu pandemia avantajele acestui tip de comert. Studiile din 2020 arata ca mai mult de 75% dintre cumparatorii si vanzatorii B2B prefera sa cumpere online si prefera interactiunile la distanta cu reprezentantii de vanzari. In aceste conditii, nu este de mirare ca in prezent un numar din ce in ce mai mare de companii care activeaza in acest domeniu sunt in cautarea unor solutii la cheie care sa le permita sa isi vanda produsele sau serviciile online.
Din fericire pentru companii, la aceasta ora exista deja numeroase servicii pentru ca tranzitia catre mediul online sa se faca rapid si usor. Potrivit specialistilor, anul 2021 va fi un an in care vom vedea din ce in ce mai multe companii care vor face tranzitia catre digital. De asemenea, analistii sustin ca 2021 va fi fara doar si poate un an extrem de profitabil pentru comerciantii care isi desfasoara activitatea in mediul online.
Marketplace-urile internationale de renume precum Amazan sau Alibaba sunt deja cunoscute de toata lumea si au un succes important, insa specialistii se asteapta ca marketplace-urile de nisa sa devina din ce in ce mai populare odata cu aceasta tranzitie spre online a companiilor.
Odata cu tranzitia catre mediul digital, experienta de cumparare pe care o ofera magazinele online joaca un rol din ce in ce mai important. Totodata, specialistii sustin ca asteptarile clientilor cu privire la aceasta experienta de cumparare au crescut puternic in ultima perioada. Potrivit unor studii, clientii ajung sa cheltuie cu 48% mai mult atunci cand experienta lor de cumparaturi este personalizata. In plus, comportamentul de cumparaturi online se schimba in aceasta perioada extrem de rapid! In aceste conditii, concurenta dintre magazinele online se va dovedi a fi din ce in ce mai mare.
In aceste conditii, in perioada urmatoare magazinele vor intra intr-o cursa de cunoastere a propriilor clienti. Scopul principal este unul singur, si anume oferirea unei experiente personalizate de cumparaturi online.
Prezenta oamenilor pe retelele de socializare este din ce in ce mai mare in vremurile actuale. Tocmai din acest motiv nu trebuie sa ne mire faptul ca ultimele studii ne arata ca 30% dintre cumparatorii online sustin ca vor sa cumpere direct de pe retelele de social media. Acelasi studiu ne mai arata ca aproximativ 47% dintre utilizatorii Pinterest sunt in cautarea unui produs, in timp ce numai 15% dintre utilizatorii Facebook cauta sa isi cumpere bunuri de pe aceasta retea de socializare.
Specialistii se asteapta ca multe magazine sa faca astfel tranzitia catre comertul social, clientii urmand sa nu mai fie redirectionati catre un magazin online prin intermediul marketing-ului facut pe social media, urmand sa aiba posibilitatea de a isi face cumparaturile direct de pe platforma sociala.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212