Taxe mai mari, bani mai putini la buget. 2024 va lovi Guvernul Romaniei fix unde-l doare mai tare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Taxe mai mari, bani mai putini la buget. 2024 va lovi Guvernul Romaniei fix unde-l doare mai tare
Taxe mai mari, bani mai putini la buget. 2024 va lovi Guvernul Romaniei fix unde-l doare mai tare
de Adrian Somai la 28 Dec. 2023
Urmareste-ne pe Google News
modificari fiscalemicrointreprinderiimpozitare imm-uriiancu gudasupraimpozitare

Modificarile fiscale adoptate recent de Guvern sunt aspru criticate atat de reprezentantii mediului de afaceri din Romania, cat si de o serie intreaga de specialisti. Una dintre cele mai importante voci ale celor care isi declara nemultumirea fata de strategia fiscala a guvernantilor pentru anul 2024 este cea a lui Iancu Guda. 



Expertul vorbeste despre o “a doua versiune mult mai sangeroasa  (de modificari fiscale) pentru sectorul privat”, care adauga o multime de taxe suplimentare. Printre acestea se numara impozitarea dobanzilor din obligatiuni, suprataxarea sectorului bancar, taxarea minima a companiilor cu venituri de peste 50 de milioane de euro si asa mai departe. 

Iancu Guda se declara revoltat de aceasta suprataxare a sistemului privat, incercand sa explice ca “tot poporul va plati aceste taxe, prin cresterea preturilor, a dobanzilor si a inflatiei”. Fara discutie, suprataxarea sectorului privat poate avea consecinte directe asupra populatiei si a bugetului in ansamblu. Mai ales in conditiile in care ne aflam in fata unui an 2024 electoral, cu patru randuri de alegeri, in care este extrem de putin probabil ca risipa din sectorul public sa fie redusa. 

Costurile suplimentare vor fi transferate catre consumatori 

Suprataxarea companiilor poate duce la transferul acestor costuri catre consumatori. Companiile pot majora preturile produselor si serviciilor pentru a acoperi taxele suplimentare, afectand direct portofelul cetatenilor. Totodata, taxele suplimentare pot afecta profitabilitatea si potentialul de crestere al afacerilor. Acest lucru poate duce la restrangerea locurilor de munca sau la incetinirea crearii de noi oportunitati de angajare, influentand astfel veniturile populatiei.

Practic, suprataxarea sectorului privat poate fi perceputa ca o suprataxare a populatiei, deoarece impactul se resimte direct asupra cetatenilor. Reducerea veniturilor, cresterea costurilor si diminuarea beneficiilor sociale si economice pot afecta nivelul de trai al populatiei in ansamblu. Este important ca politica fiscala sa ia in considerare aceste consecinte si sa echilibreze nevoile bugetare cu impactul asupra cetatenilor si al economiei in general.

“Taxe mai mari, venituri fiscale mai mici. SAC. Prinsi la colt, frustrati de risipa din bugetul public si dezamagiti ca onestitatea lor este suprataxata (mai pe romaneste, au fost luati de fraieri si pedepsiti), antreprenorii microintreprinderilor cu profituri mari cred ca se vor intoarce la comportamentul dinainte de 2016, adica nu vor mai declara profitul, incarcand firma cu tot felul de cheltuieli personale, sau chiar mutand sediul afacerilor in alte tari mai prietenoase”, transmite Iancu Guda prin intermediul blogului sau.

Cele mai afectate de aceste modificari fiscale se vor dovedi microintreprinderile. Potrivit statisticilor, in Romania exista peste 171.000 de microintreprinderi cu venituri intre 60.000 si 500.000 de euro, cu aproape 670.000 de angajati. Toate acestea vor avea de platit un impozit mediu de aproximativ 5% din cifra de afaceri, iar cei care au declarat profitul real peste pragul de 30% recent introdus vor avea de platit un impozit de aproximativ 10% din cifra de afaceri, adica de 9 ori mai mult decat in prezent. 

"Concret, o microintreprindere are venituri medii de circa 100.000€, cu un profit actual real de 20% inseamna un impozit de 16% × 20% × 100.000 = 3200€, adica circa 250€ / luna, sau 10€ / zi. Credeti ca este fezabil sa mearga un inspector fiscal 2–3 zile sa verifice sute de bonuri fiscale ca sa identifice acele cheltuieli de interes personal si sa creasca veniturile la buget cu 10€ / zi de efort (costurile lui fiind de cateva ori mai mari)? Va inselati", continua el cu explicatia. 

      Citeste si: Lista modificarilor fiscale care intra in vigoare de la 1 ianuarie, cu mare impact in mediul privat. De ce sunt atat de toxice pentru firmele din toate domeniile de activitate

Sursa foto: freepik.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x